AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.008

Kanske problem med strålkastartorkarna?

hi
40
hias
BMW X3 2.5Si -07
Hej!

Det verkar som att när jag aktiverar "strålkastartorkarna" eller vad de nu heter så verkar de inte komma igång. Jag har sånna som ska åka ut från framskärmen och spola vatten på strålkastarna. Det som händer är att vindrutetorkarna går igång och vatten spolas på vindrutan, men inte strålkastartorkarna (som också ska vattenspolas samtidigt om jag har förstått det rätt)... Spelar det någon roll om man har adaptivt ljus aktiverat och den inte lyser på dagen (p.g.a. solljus) och därmed kanske strålkastartorkarna inte aktiveras heller?

Tacksam för hjälp.

MVH
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag tror att du måste vrida ljusreglaget till läge 2 (till symbolen med en strålkastare), så har jag det på mina Citroëner iaf (Z3:an har inga lyktspolare).

/Masten
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Japp, det är som du misstänker, hias. Om inte halvljuset lyser så spolar den inte lyktorna. Så antingen får du göra som Masten föreslår och vrida upp reglaget så att ljusen tänds eller så får du spola på kvällen. :)

Sen spolar den inte lyktorna varje gång den spolar vindrutan även om ljuset är på, men det är också normalt beteende.
hi
40
hias
BMW X3 2.5Si -07
Ok
hi
40
hias
BMW X3 2.5Si -07
Tack för svaren. Måste ha sett lite sjukt ut när jag provade spola 734 ggr (för få igång skiten) på motorvägen i morse för alla bilister som var i närheten :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.