|
|
|
|---|---|
|
Har läst runt så gott jag kunnat och har försökt med de jag hittat. m3 e36 -95 Till problemet skulle starta bilen efter vinterförvaring, startade givetvis inte. Testade med startgas, och då tänder den o går så länge de finns gas. Får alltså ingen bränsle, inget ljud från pumpen när jag vrider på tändningen, men kopplar jag ström direkt på pumpen så fungerar den. testade köra pumpen manuellt o försökte starta samtidigt men gick inte de heller. Har läst nåt om att de kan vara något relä? men har inte fått kläm på vilket det är isåfall. startspärr? Behöver all hjälp, så jävla sugen på att ut o köra! tack på förhand | |
|
-95 har inte EWS såvitt jag vet. Kan ju ha eftermonterad startspärr iofs. Men då skulle den inte tända på startgas. Konstigt att den inte startade när du tvångskörde pumpen! Du polvände den väl inte? Knappast något relä, då skulle den inte gå på startgas. Hittade dock detta fina reläschema: Länk Om du byglar pin 30 och 87 i reläsockeln till relä 1 så tvångskör du pumpen. Kan vara för gammal soppa. En vinter ska inte spela så stor roll att den inte startar, men... Testa att hälla i en eller ett par dunkar frisk 98okt för att blanda ut. Ta upp och kolla/lukta på ett tändstift. Är det surt, prova att byta till nya stift (dyra). Moderna stift klarar inte att bli sura så bra. Du kan ju muttra dit vilka stift som helst (med 16mm grepp) och startar den då vet du att det är motiverat att köpa rätt stift. Kör den inte på fel stift! --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| Nytt startbatteri. | |
|
Tackar för länken :) Har inte hunnit göra nått med bilen... ska testa lite till veckan. |
|
| Muttra dit vilka stift som helst med 16mm gänga??Tja om man har rätt insticksdjup i cylindern så kan man göra så, men sätter man i för långa stift så kommer de hälsa på kolvarna så fint, o det vet ju alla hur bra det är...Nej, köp passande stift, chansa inte, kan bli onödigt dyrt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.