|
|
|
|---|---|
|
ej alla. Jag köpte en BMW 318i 2001 regnummer SMA802 av Autopoint.nu i Lund. ( Företaget heter Autocorner Sydpoint i lund AB 556674-1210) Jag hade bilen i 4 månader ( där av hade "Autopoint" den hos sig i nästan 3 veckor samanlagt) Jag körde ca 500 mil med bilen och på grund av det och att han var tvungen att polera upp bilen igen, så kostad denna cirkus mig 10 000 kronor. Felet jag gjort är att jag köpte var jag trodde en Bra BMW 318i men fick en riktig skitbil med massor av fel som inte åtgärdats även om bilen har vart hos Autopoint 5 gånger. Jag har gjort det jag kan för att tillmötes gå Autopoint, jag har lämnat in bilen med beskrivning på felen men som aldrig åtgärdats då bilen fortfarande har samma problem. Då jag ville häva köpet så föreslog jag att jag kunde ta en annan bil i samma prisklass men de bilar som Autopoint hade till försäljning hade bland annat "skulder" eftersom det var en kund som sålde bilen sin, men det gick bra att ta en bil för 100 000 men då skulle jag betala 70 000 i mellan skildnad.Jag har pratat med Konsumentverket som i sin tur pratade med Motormännen för att att reda på en rättvis kostnadvilket och enligt Mototrmännen skulle kostnaden hamna på mellan 3 till 4 tusen kronor. Då jag påpekade detta för för "Autopoint ägaren" skrattade han bara och sa" Försök med det du de kan inte göra ett skit". Här kommer de fel jag hade på BMW SMA802 som Autopoint.nu sägs ha repareat med lika fan så är felen kvar. Vatten läcker in i bilen. Baksätet blir blött som attan, Autopoint tyckte jag var för petig och fick till svar" alla gamla bilar läcker in vatten" Krockkuddelampan lyser, broms varningslampan lyser ( Nya bromsskivor och belägg) Motorn låter inte frisk, Byttes olika slangar sades det ( på motorn) för att Motorlampan lyste, efter det så blev bilen jätteslö kanckade i motorn när bilen kallstartades. Oljelappan lyste även om det var fullt med olja i motorn, När man bromsade kändes det att det glappade i framvagnen någon stanns. Allt detta säger sig Autopoint ha lagat men inte fan verkar det ha blivit bättre utan tvärt om. Att denna firma har varit svartlistad är helt sant, och efter jag har lämnat in min anmälan till ARN så kommer det bli samma visa igen för Autopoint. Jag tycker det är fan inte klokt att man skall bli lurad av sådant folk men det värsta är att man inte kan göra något åt det. | |
| Mycket tråkigt att höra, men bra att du lämnar ut namn osv, så det kanske kan hjälpa andra framöver. | |
|
Jag har varit hos dem en gång för riktigt många år sedan när de låg i Kävlinge för att titta på en 320 coupe E36 som verkade fin. Detta måste ha varit 2000-2001 då modellen fortfarande var relativt ny. Blev otroligt besviken på bilen som kändes riktigt sunkigt trots säljarens snack om full servicebok och en äldre tidigare ägare...bilen drog snett i vanlig fart och kändes obehaglig att köra. Och serviceboxen var stämplad som en M3 E36 dvs med ventilspelsjusteringar. Ridå! Även om detta var länge sedan är jag inte förvånad, vore kul om en mindre tidigare oseriös handlare kunde vända trenden. Men begreppet first impression last verkar gälla denna firma :-( |
|
|
tragiskt med sådan här bilfirmor..det är doessa som drar ned BMW bilar i skiten helt å hållet. Hoppas du löser dina problem med bilen...inget kul alls.. Alla bilar läcker in vatten va fan e det för snack..skjut killen som sa detta... |
|
|
jaha där försvann 10 000. Känns inte ett dugg kul men vad tusan hade hänt om man fått vänta på ARN (allmänna reklamationsnämnden) som tar ca 6 månader på sig att ta upp detta ärende? Ärendet är inskickat och jag vågar inte vänta då hade väl kostnaden ökat till 30 000 istället för 10 000 enligt autopoint.nu Skit är det i alla fall, och speciellt tråkigt är det att nu är bilen ute för försäljning igen till samma pris som tidigare 49 000, med 15999 körda mil, när jag lämnade ifrån mig bilen till autopoint.nu så visade mätaren ca 16200 mil. hmm? Tack till er som svarat. |
|
|
gick ett inslag på svt om arn för ett tag sen det största problemet med arn är ju att det bara är en riktlinje inte ett krav om man jämför med tex norge och deras motsvarighet till arn där deras beslut är krav och företaget är tvingade att följa dessa beslut om du kollar upp bilhandlaren innan så se till att de är godkända av mrf där kravet är att de ska följa arns beslut |
|
|
Jävligt tråkig historia ! Men hur kunde du missa de problemen vid provkörning osv innan du köpte bilen ? Nåt av dessa saker bör man ha upptäckt om man varit uppmärksam. Hoppas att allt löser sig för dig i alla fall. "When i get high, i get high on speed" |
|
|
Jävligt tråkig historia ! Men hur kunde du missa de problemen vid provkörning osv innan du köpte bilen ? Nåt av dessa saker bör man ha upptäckt om man varit uppmärksam. Hoppas att allt löser sig för dig i alla fall. "When i get high, i get high on speed" |
|
| MPower4life det är sant. NU vet man bättre, för det fösta så skall man kolla upp bilfirman men tyvärr är man lite för blåögd ibland. Men detta med krockkudde varningen dök upp när man hade passagerare i bilen, vattnet som rann in i bilen dök inte uppförrän det började regna eller när jag tvättade bilen. Köpte bilen i december 2011 då var det kallt tyvärr. Att motorlampan varnade kom ca 2 veckor senare. Var någon vakum slang som gav sig sades det. Men det största problemet var att det kom in vatten i bilen och du kan ju tänka dig när man var tvungen att torka rutan invändigt iblan innan man kunde köra bilen. En sak som jag inte nämnde var att när bilen var inne på "lagning" så hade bilen under 1 veckas tid gått ca 17 mil. Förklaringen var att han var tvungen att testköra bilen. Det som är synd med hela denna historia är att att bilen har lämnats tillbaka till Autopoint.nu och snart så kommer någon annan person person säker bli pålurad detta härk till bil som tillråga på allt annonseras att den har gått 15999 mil när den igentligen gått 16200 mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.