|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, M fan. Nyss inhandlat en M6, supernöjd med den. Jag är ju Formel 1 nörd så denna bil är för mig en våt dröm!!! Köpte den i Italien och kan rekommendera er som vill handla M bil billigare än i Sverige att blicka söderut. Mycket mycket seriös handlare som var extremt hjälpsam på alla sätt, bilen var verkligen som han hade sagt i perfekt skick. Jag fick låna hans skyltar gratis tillsammans med en 5 dagars försäkring som han inte tog extra betalt för. Han berättade att skatten för denna bil är Euro 5500 / år. Det tillsammans med lite skakig finansmarknad gör att många inte har råd att ha kvar motorstarka bilar. Det blev en kanon minisemester kombinerat med lååång provkörning på Autobahn, behöver jag tillägga att fartspärren var bortplockad:-). Veckan innan var jag i samband med inköpet av familjebilen nerbjuden till BMW i Munchen och ett fabriks/museum besök, jag tar mer om det i en annan tråd. | |
|
Stort grattis och upp med bilder på nya pärlan! Härlig skatt på motorstarka bilar i Italien, helt sjukt ju! |
|
| Grattis är den grå? | |
|
Om du lånade hans skyltar hur gjorde du med avregistreringen? för du kan inte köra med hans skyltar om bilen avregistrerats. Sen måste du ha papper på att bilen avregistrerats när du skickar in ursprungskontrollen. Lite nyfiken på hur du löste det. Mvh |
|
zcooter |
Oj Oj ojsan va´mycket gratis det blev, Något för de svenska säljarna att ta efter, bjuda till menar jag då Låter som en bra affär, enda tills........ £££££££££££!!!!! Lycka till då med M6:an |
|
m3efl, Jag skickade tillbaka skyltar och reg bevis. Handlaren kan då avregistrera bilen och skicka tillbaka reg bevis vilket visar att bilen är avreggad. Det går tydligen ordna med exportskyltar i Italien liksom Tyskland, verkar dock lite mer byråkratiskt i Italien. Samt att dom behöver 3-4 dgr på sig. Detta ämne kommer väl i AMS, Tekninkens Värld har väl skrivit lite &. Färgen är Silvergrå. Passar bra ihop med kolfibertaket. |
|
|
Tack då vet jag vilken du köpte grattis än en gång den såg fin ut :D Du måste ha papper på att den är avregistrerad den ska du skicka in tillsammans med regbevis till transportstyrelsen annars kommer du troligen få nedslag. Mvh |
|
|
Grattis till en fin bil, trevligt om du kunde komma till jönköpings träffarna ( såg att du är från trakterna) som börjar den 12/5 o visa upp pärlan. |
|
|
Nej, bilen behöver inte vara avregistrerad i ursprunglandet för att passera Transportstyrelsens ursprungskontroll och därefter registreringsbesikning i Sverige BMW CS #5139 |
|
|
AMET Tackar för inbjudan, hinner kanske inte få den reggad tills dess. Men kommer gärna vid ett annat tillfälle. Man är ju inte så lite sugen på att ut o köra nu.. J.L, tack för infon ang reg, har alltid trott att bilarna måste avreggas i hemlandet. |
|
|
Skicka in bara regbevis och skriv här sen hur det gått. ;) |
|
| ÄNTLIGEN är M6 án reggad o bes. Allt gick mkt smidigt. Tyvärr lite extra tid pga postgång av regbevis tillbaka till Italien o hem. Dock väl värt den billigare köpeskillingen. | |
| bilder! :D | |
|
Kan bara hålla med att BMW Welt+Museumet är ett måste...ett minne för livet.. Grattis oxå:) |
|
|
Sålde min M5 till förmån för en M6 Cab i helgen Mycket bättre bil på alla sätt trots samma drivlina. Grattis, jag känner att jag har gjort rätt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.