|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har någon erfarenhet utav en egenstyrande boardmonitor? När jag startar bilen och monitorn drar igång och jag står i första menyn där man kan välja onboard monitor, Television och settings och allt vad det nu är. Ibland behöver jag inte ens röra navigations knappen (den vänsta vrid plutten) så börjar den hoppa in i diverse menyer och ändrar om lite som den känner för. Ibland går det hyffsat och man kan navigera och ändra det man vill med lite lätta besvär av att den hoppar runt lite extra. sen är det inte alltid alla knappar på monitorn fungerar heller. Någon som råkat ut för liknande? Börjar bli lite smått irriterad på att den ändrar om språket för mig ibland m.m. Är ingen jäkel på Franska tyvärr, som den har bytt till ett x-antal gånger..... | |
| sett på tendingen (læge 1)så det blir strøm,vent til navi starter opp,ta ut sikring nr 56 over batteriet i ca 30 sekunder,sett den inn igen med førerdør åpen,vent til navi starter(tendingsnøkkel på 1)ta ut kart cd,og sett inn ny cd med orginal firmware( eksempel v32) har du fortsatt fel så må du nok ta en diagnose på nav systemet, | |
|
Hade också problem med min 528 som jag hade för ett tag sen. Det yttrade sig så att den rullade runt i menyn, från inställningar till färdator och vidare till menyn med det som spelades, radio eller cd. När den gjorde det kunde man endast växla mellan radio/cd-läge, höja volym osv, att försöka använda rattarna var ingen idé. Av nån anledning höll den bara på så när det var varmt ute. Det luriga var det att gps-enheten i bagaget fortsatte att surra efter man stängt av bilen, och enda sättet att få tyst på den var att dra 34:ans säkring om jag minns rätt. Om man inte gjorde det riskerade bilen att vara stendöd vid nästa tillfälle. Hörde mig för lite grann, och det enda sättet att få bort problemet var att byta ut gps-enheten, så jag lät det bero. Hoppas du blev lite klokare ;) |
|
|
Tack för tipsen! Intressant du sa där TruckerMagnus. Min navi-enhet surrar också en bra stund efter man stängt av bilen. Dock har den aldrig dragit ur batteriet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.