|
|
|
|---|---|
|
Ska ha nya sommardäck på bilen och funderar på Hankook K117 som enligt däckhandlaren ska vara helt fantastiska och som ligger ett par tusen under Bridgestone och Continental i pris. Har läst ett par tester på nätet och Hankook har fått mycket bra omdömen. Frågan är mest hur Hankook upplevs som märke av folk i allmänhet? Är det ansett som ett billig-märke, eller är det ett bra alternativ till de kända premium däcken? Bilen ska säljas, och jag vill inte sälja den med däck som anses som dåliga. Mvh | |
|
Precis som med Hyundai och Samsung börjar koreanerna bli att räkna med även på däckfronten... De nyare sommardäcken (Ventus) har fått riktigt bra kritik i tester och vann ju något test förra året. Medaljens baksida är att de inte längre är ett lågprismärke, de ligger numera i klass med Nokian dvsstrax under Conti. Så numera tycker jag inte man bör skämmas för Hankook till en 335, åtminstone inte när det gäller sommardäck. |
|
|
Jag skulle säga att flera av Hankooks nyare modeller är bra alternativ till Michelin, Continental, mfl när det gäller sommardäck. Kör själv med Hankook S1 Evo på min 550 och dom är riktigt bra. K117 är kallas ju också S1 Evo2 men jag har inte läst någon test än där dessa varit med. Tittar man på tillgängliga dimensioner så verkar dom ha delat upp mellan S1 Evo och S1 Evo2, jag hittar i alla fall ingen dimension med 18" eller 19" där du kan välja mellan dessa utan är du ute efter en speciell dimension så antar jag att du får välja den modell som finns. Länk ___ //Ulf |
|
| Har kört med V12 evo hankook och dessa däck var faktiskt dom bästa jag kört. Våt egenskaperna är helt suveräna. Har köprt Dunlop,Bridgestone,Michelin etc men dessa Hankook är både prisvänligare iofs inte mycket o ruggigt bra. | |
|
Billiga Dunlop. Länk |
|
| Kör också på Hankook S1 evo och är helnöjd! | |
|
Hancock och Kumho fungerar kanonbra, mycket däck för pengarna, låg ljudnivå, bra komfort och köregenskaper. Det enda som kan skilja mot riktigt dyra märkesdäck som Michelin är ev. slitstyrkan. Men prisskillnaden gör att det spelar ingen roll för du kan byta en omgång utan större kostnader. Har kört dem både i 19 och 20". Ex vis 19" på en 335 Coupé X-drive. /Anders |
|
|
Tack för mycket bra svar! Då blir det dem! Någon som känner någon som är intresserad av en 335i Cab, manuell, 6000 mil förresten? ;-) |
|
|
vad har du för spec och årsmodell på den? /Anders |
|
|
2007 års modell, välutrustad med bla Nav, comfort access, adaptiv farthållare, adaptiva kursvljus, regn- och helljussensor, elminnesstolar, pdc, m m. Imorterad från Tyskland av mig för knappt två år sedan efter noggrann kontroll av historiken. Miltal kollade av Bmw Malmö. Ska tyvärr säljas eftersom vi behöver en kombi pga tillökning... |
|
|
Jag kör på Hankook Ventus V12 Evo (K110) och är grymt nöjd med däcken, speciellt med våtegenskaperna som är helt otroliga!! Men däcken är även väldigt tysta och bekväma vilket jag tycker är viktigt. Kort och gott, grymt bra däck som jag mer än gärna rekommenderar :) |
|
| Bytte i helgen från Michelin PS3 till Hankook S1 Evo2 K117 och jag är fantastiskt nöjd. Bra grepp på torrt och mycket tystare. Våtegenskaper får jag återkomma med då det inte har regnat. Otroligt prisvärt däck som är Made in Hungary. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.