|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag var o besiktiga bilen idag och jag måste byta spindelleden på högre framdäck, någon som har en aning om vad en spindelled kan kosta och vad verkstan brukar ta att sätta på den?? | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Vilken årsmodell? "You can call me Bon" |
| 90! | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
518i, då antar jag det gäller en E34 - dvs denna generatioen av 5-serien? Länk Det finns två spindelleder på varje sida för E34. Antingen säger man övre/undre spindelled eller främre/bakre. Se skiss och förklaringar i bilden nedan. Länk Spindellederna är en del av länkarmarna och man brukar byta hela länkarmen - lämpligt att byta bussningen också. Bussningen som sitter i länkarmen för den övre spindelleden slits mest och byts med jämna mellansrum. Att byta ett sådan stag är enkelt och borde ta en verkstad max 30 min. Riktpris för den övre länkarmen inklusive bussning är 475 SEK på Schmiedmann. Man kan även hitta paket med alla fyra länkarmar på diverse försäljningsställen typ eBay, tyska webbutiker etc. Men Bilprovningen skrev väl ändå inte att spindeleden på högre framdäcket måste bytas? |
Såhär ser länkarmarna ut (där spindellederna sitter) Länk Länk |
|
Så jag behöver bara byta över länkarmen för det stod ju "spindelled, höger undre, glapp" som följande fel på bilprovningen. Jo, den gick inte igenom pga det .. enda felet på bilen |
|
Njae, stod det "spindelled, höger undre, glapp" så är det ju den undre länkarmen på höger sida som behöver bytas. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.