|
|
|
|---|---|
|
Startar tråden i info-syfte. Läge för post i fler fora men det är väl inte OK enl regler. Väljer att lägga i 3-serieforum, moderator får i så fall dubblera. Se clip på: Länk Vad ser vi här? Jo, en HPFP som håller på att ge sig. Jag vet att kvaliteten inte är den bästa (på clip och HPFP...:)) men fokusera på ljudet och tomgången/varvräknaren... Man kan tro att någon rör vid gasen men icke. Ca 40 sek innan tomgången stabiliseras. Denna inte-så-aptiliga startsekvens erfor jag vid kall start då bilen stått (i kallgarage) drygt 2,5 dygn före filmningen. Lägsta utetemp under perioden var ca 4-5 plusgrader. Från en dag till en annan = inga problem (möööjligen tuggade den 0,5 sek för länge någon gång.) Notera att inga motorlampor lyser, vare sig i gult eller rött, och vare sig för eller senare. ------------------- Hälsningar //Dr Bilfåne | |
|
Trist! Ser jag rätt att det står 6.600 mil på mätaren? Har du kontaktat BMW och hört vad de har att säga? |
|
|
mm min högtryckspump paja precis nu, bilen gått 14000 mil.. varit dålig i ca 5 månader men blev bättre efter uppgraderingen av mjukvaran. Men efter att bilen stått 2 veckor och ja skulle starta den så lös äntligen varnings lampan och jag kunde ta det på försäkringen som gällde en månad till =) så det slutade med 2049:- i självrisk.. kostar nog runt 8000 utan dock.. var en riktigt irriterande sak innan, och BMW hävdar att om det inte finns något i loggarna så är det inget fel. Fick ju själv klart byta innan men dom garanterade inte att det var det som var fel. Och så som i filmen hände kanske 2-3 gånger för mig. inbillar mig att det var när det hade fått stått nån dag och med lite bensin i tanken.. |
|
|
Det är lugnt - den är bytt av BMW utan knot på förlängd garanti. De taggade även upp mjukvaran något snäpp. Tänkte bara dela med mig av förloppet nu när jag lyckats dokumentera det. Alltid kan det ju vara någon till hjälp. ------------------- Hälsningar //Dr Bilfåne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.