AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
963

PDC vill inte

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Någon som vet om PDC kan hamna i något läge där den måste återställas på något sätt,haft min bil på verkstad för felsök på AC och när jag hämtar så vill inte PDC funka varken bak eller fram och den gröna lampan vid knappen bara blinkar samt text kommer upp PDC Failure.
Hej,

Hej,

På lite djupt vatten, kanske.

Men har det felsökts på AC:n, har man kanske haft loss främre stötfångaren för att t ex kolla kondensorn eller fläkten? I så fall - med erfarenheter av den egna bilen - kan mycket väl kontaktstyckena ha blivit skadade/stukade eller rentav missade vid återmonteringen.

Det har (stukning) hänt mig. Det går att fixa ganska lätt, när du väl kommer åt dem. En fin skruvmejsel, typ instrument-dito, hjälper dig att justera hon-kontakterna, som är de som lättast tar stryk av oförsiktigt handhavande.

/Lennart

CS #6887
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Det enda som vart borttaget är endast plastkåpan under motorn samt luftfiltren till kupén så det verkar lite märkligt.
Om du är övertygad om att PDC-felet har något med verkstadsbesöket att göra, är det nog bara att försöka följa spåren. Det räcker med att en enda sensor faller bort för att PDC:n skall sluta fungera helt, dvs både fram och bak.

Jag antar att även något kontaktstycke inne i kupén skulle kunna ha blivit rubbat?

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.