AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
566

checkkontroll?

on
30
onemike
325 i coupé -95 individual
Hej!

Om det istället för färddator finns något som kallas för checkkontroll så skulle jag vilja veta vad detta innebär. Någon som kan hjälpa mig med detta. M
Checkkontroll och färddator är 2 olika saker...checkkontroll är en slags "varnare" när te.x olja,kylvatten mm börja ta slut å behövs fyllas på så lyser de lampor ovanför innebackspegeln...detta va bara en grundförklaring för checkontroll
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Lilla färddatorn innehåller väl temperatur...

Mvh JOhan
men check kontroll har inte nån värme mätare
den varnar bara för om de blir för varmt

Dom 3 B:en-----------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power-----------
Garett the best a man can get
DC-Hub Ask Fore The IP
FtpServer Ask Fore The IP ICQ:137785585----
The RavenRacing---
--------------------
on
30
onemike
325 i coupé -95 individual
Tack för era svar. Om man nu i efterhand köper en beg. färddator, som jag sett säljs här på sajten, krävs det då en speciell just till min modell eller funkar det med t ex en till E36 serien? Hur mycket jobb är det att sätta in en sådan och är det något man kan dona med själv eller? Några synpunkter? M
onemike:
Om din bil inte är försedd med färddator från fabrik så är det ett omfattande arbete att dra alla kablar som behövs. Kolla tidigare inlägg i detta ämne för mer ingående info.

www.malte-racing.com
Som sagt så är de ett stort jobb å sätta in en färddator,inte värt tycker ja iaf...
Sen så måste du ha en färddator till just din moddel,te.x E36
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Men att sätta in lilla färddatorn är väl inte så stort jobb eller? Den innehåller väl inte så mycket mer än temp?

Mvh Johan
Det är ju inte lika jobbigt å sätta in lilla datan som stora,men du måste ju iaf dra kablar bakom panelen...om du är temp du mest vill ha så kan du lika gärna sätta in en extern tempmätare,mycket enklare att koppla..!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.