AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.346

Stereo i e90

Hej.
Köpte nyligen en e90 2005a.
Stereon är rent av skräp i jämnförelse med min gamla e46 coupe med H/K orginalpaket som inte heller är så jätte bra heller.

Huvudenheten har jag märkt går det inte att skruva upp så högt med.
någon bas finns där inte heller och allt rasslar o låter skit när man skruvar upp.
Det är bmw professional stereon om jag minns rätt men jag har inget slutsteg i bagaget vad jag kan se.

Jag funderar på att byta ut enheten mot någon annan. det jag är orolig för är om pdcn och multiknapparna på ratten slutar fungera?

Byter jag enhet borde jag få lite bättre ljud desstom får jag lågnivå ut från den nya enheten.

Jag har absolut ingen lust att slänga flera tusen på att byta ut allt men lite mer mas hade inte skadat.

/Mvh
Daniel

Det är bättre att montera ett slutsteg och uppgradera högtalarna i bilen än att enbart byta ut huvudenheten. BMW erbjuder Alpine HiFi-paket, som innehåller ett slutsteg, nya högtalare framtill inkl diskant och allt kablage som behövs för montering.
Tack för snabbt svar.
Om jag nu satsar på att installera ett slutsteg. Hur kopplar jag det då till huvudenheten då lågnivå troligtvis saknas.
Jag antar att högtalarna bmw använder fortfarande är udda storlekar med udda fastsättning?

vad tar bmw för alpine uppgraderingen? antagligen svindyrt. är det isf värt det?
Som sagt allt som behövs för att koppla in slutsteget ingår i monteringssatsen inkl monteringsanvisningar.

Alpine uppgraderingen ligger på runt 4000kr. Sen tillkommer montering ifall du inte gör det själv.
aha okej. trodde det var två alternativ du skrev om. att antingen uppgradera med nytt steg o högtalare eller att köpa bmws uppgraderingskit. jag som är trött idag :) 4tusen. är det värt det?
för 4tusen kan man få ett hyfsat steg och högtalare för av annat märke. problemet är dock inkopplingen
Det är lätt värt dom pengarna. Jag blev då mycket positivt överraskad av det i alla fall när jag uppgraderade min förra E91. Jag köpte mitt kit för 3500:- inkl frakt på tyska eBay.

Länk
då får jag väl nog överväga ett sådant system istället kanske. får ringa o höra med min lokala bmwförsöljare var de tar för kittet. tack :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.