AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.289

Enkelrör-utblås, är det BMW tillval?

no
163
novaland
520iA Touring -10
Jag har sett (bl.a. på min egen) att en del 520 har ett stort rör istället för 2 mindre på utblåset. Normalt ser jag inga andra som har det, utan mest är det två rör (vi bortser från de större motorerna med utblås på varsin sida bak).

Igår så såg jag på nån sida med styling-tillbehör att det går att köpa slutpipa med enkelrör, och när jag tittade in i avgasröret på min bil så ser man att det egentligen är 2 rör där inne, men att bara liksom omslutningen är enkelrör, så kanske det är så att den förra ägaren har bytt.

Länk <- en annan bil

Finns det/fanns det som standardtillbehör att välja enkelutblås, eller är det stylingtillbehör som gäller för att få det?
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Mig veterligen har alla 520d enkelrör.
Övriga modeller, dubbelpipigt (exkluderat M5, med 4-pipigt)

Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det skiljer mellan olika modellserier, men på E60/61 så är det enkelrör på 520d. F10/F11 har dubbelrör på 520d.

novaland
520iA Touring -10
Ok.. Tyckte mest bara att man ser dubbelpipigt där ute på gatan, typ Länk

Men om det är standard med enkelrör så är det inget jag undrar över.. folk får ha dubbelpipigt om de vill.. :)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
4 cylindrar = en pipa. 6-8 cylindrar = 2 pipor. 10 cylindrar = 4 pipor. Standard.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det betyder att du mest ser sex-cylindriga bilar, några med V8 också men de är inte lika vanliga.

martini67
i3 Rex 2016
Min 530 iA touring-01 sitter det ett rektangulärt/ovalt utblås på.
Det ser ut att vara original.
mvh martin
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Martin, som jag skrev ovan så skiljer det mellan olika modellserier, men jonasjonas sammanfattade enkelt och konkret vad som gäller för E60/61.

Är du redan användare? Logga in i menyn.