|
|
|
|---|---|
|
Fick en" bra att veta" på besiktningen. Står Omborddiagnossystem, felkod identifierad P1553 Bilspecifik kod. Någon som vet vad detta innebär eller haft samma problem innan? BMW = BRING ME WOMEN | |
|
Detta hittade jag på BIMMERFORUMS.COM. Sidan har översatts automatisk från engelska till svenska på min dator. Få felkod P1553 på mina 2007 530xi. Under den senaste veckan eller två, "Service Engine Soon" light har gått på och utanför ett par gånger, så jag checkade ut med min OBD II kod läsare. När du letar koden upp står det "Engine Position System" B "Performance (Bank 1)". Någon som vet vad detta innebär? Tack på förhand. Im få det också på min 325i Har ni tar aldrig bilen in för att se vad BMW sade att problemet var? Om så är fallet, vad var det och är det tillräckligt specifik för att ha BMW arbete på det över en annan garage? jag får samma kod, men har också P0303, som är cylinder MIS-fire ... så jag är inte köra den närvarande. Enligt Irvine BMW är P1553 en kod knuten till VANOS magnetventilen (ventil Positioning System). Det kan finnas flera orsaker: 1. Solenoid är dålig och behöver bytas ut ($ 650 delar och arbete) 2. Motorolja är smutsig och orsakar VANOS att fastna. (Mycket billigare) Bank 1 hänvisar till inloppet / intag kamaxel. Intaget vanos solenoiden är trasig (rengöring / byte av olja brukar fixa det). Theres två solenoider på framsidan av din topplock, är den övre inloppet. Kontakta oss - Bimmerforums - The Ultimate BMW Forum - Arkiv - Topp Hoppas det hjälper. Mvh S.D.BMW |
|
|
Okej Jag har bytat olja hela tiden som det ska göras och kört på Castrol som rekommenderas till just min bmw 530i E60. Bilen går utmärkt och jag har inte haft några problem alls med den så vet inte vad som skulle kunna utlösa just denna koden för allt fungerar och där e inga tända lampor eller flera felkoder ? BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
Fick samma felkod igår. Här kan du läsa mer.. Länk och här har du en video på hur man byter dessa. Länk |
|
| Du bör byta dessa för eller senare men det ska inte va något som strandar dig vid vägkanten. Kommer själv beställa två nya och byta. Ligger på 1000kr /st | |
|
OBS!!! OBS!!! Jag har aldrig skrivit detta. Jag äger bara 523i E60. Så jag har anmält detta. Vem är den och hur kunde han komma åt mina inloggningsuppgifter???? Vem är den som skrev detta??? Hoppas att den som skrev hör av sig. Mvh S.D.BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.