|
|
|
|---|---|
|
Har lite funderingar och frågar som jag skulle behöva få hjälp med. Var på besiktningen för 2 dagar sen och fick nedslag på följande : 1. Strålkastare halvljus, höger, inställning för låg. 2. Styrled, fram väster yttre, glapp. Jag undrar nu när jag ska byta styrled ska jag byta på båda sidorna eller räcker det med att jag bara byter den sidan där det är glapp alltså höger sida ? Måste jag senare göra en hjulinställning eller hur fungerar det? Var kan jag få tag i styrled till ett hyffsat pris och bra kvalite förutom på BMW då. Har kollat lite på Ebay men får inte fram vad styrled heter på tyska dock. Till mitt andra fel som är strålkastare halvljus. Det varnade i bilen för parking light faliure var trasig så jag plockade ner hela lamphuset tog ut den gamla trasiga lampan, gjorde lite hemmameck och rispade bort limmet som satt på. Sedan begav jag mig till en mack och köpte en ny lampa satte in och trodde allt var bra men det verkar ju inte vara det ? Innan hade jag inget problem med inställning men nu har jag det dock? Vad kan jag ha gjort för fel ? För på vänster sida där jag inte har rört lampan är allt bra eller det har ingen som att göra med den lampan som jag bytat ? Kan jag ha fått någon annan lampa som var fel på macken eller sitter något fel må tro ? Har ni några sidor där man kan kolla eller har själva handlar från någon återförsäljare med goda resultat länka då gärna över dessa.Alla förslag är varmt välkomna. BMW = BRING ME WOMEN | |
|
Glömde kanske att skriv att bilen jag pratar om är en Bmw 530i Sedan E60 årsmodell 2006. BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
Du har skruvat dit lampan fel efter att du byttat glöd lampan Nu är det ganska svårt att få den rätt igen efter några dagar Om du inte direkt ser var den sitter fel på plats Styrleden behöver du bara byta den sida som är trasig mät var den gamla satt så löser det sig med framvagnen Troligtvis kan du klara dig utan framvagns inställning men jag skulle gjort det ändå Pga däck kostar mer än framvagnsinställning Ha deT |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du plockat bort hela lyktan är det inte säkert du fick tillbaka den exact som den satt innan, vilket då påverkar halvljusinställningen som då behöver ljusteras om. Ställ bilen där det är plant nån meter från en vägg och justera in efter den andra lyktan som du inte har skruvat med ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej ja jag måste isf lagt lyktan lite fel :S Jag ska prova det ni rekommenderar. Någon som vet vad en styrled går på hos BMW och kan man hitta det någon annanstans med god kvalite till ett humant pris ? Har läst att det är bäst att byta dem parvis men det är alltså inte nödvändigt ? Någon som kan länka någonstans man kan handla har titta på ebay men har svårt för att förstå hur man beställer på just den tyska ebay då min tyska inte är den bästa. Fanns Mayle för ca 35 Euro st eller nära 70 euro för båda. Hittade även detta på skruvat.se men vet inte vad det är för tillverkare så har mejlat men dem har hög belastning just nu och skulle svara inom 48 timmar. Länk Några fler förslag ? BMW = BRING ME WOMEN |
|
| Byt den glappa styrleden. Den andra kan hålla många år till. Men byt inte höger som du säger, om det är vänster du fått anmärkning på! ;) Och framvagnsinställning är obligatioriskt vid byte av styrled. Glöm det där att du kan få det rätt ändå, för det får du inte. Och däck kostar som sagt mer. | |
|
Okej tack för alla goda tips. Blir nog till att byta styrleden som det är glapp i och sen att göra en framvagnsinställning. Vad kostar det att göra en sån inställning på E60 ? Ska väll inte kosta så mkt då det är bara fram och inte bak också? Sen får jag väll skruva av och försöka få lampan på plats så det inte är för låg inställning.Hoppas det går bra så att jag slipper åka till BMW för då lär det väll gå på mist 1-2 k för arbetet och det är jag inte så sugen på att lägga ut. BMW = BRING ME WOMEN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.