|
|
|
|---|---|
|
Hemma igen efter varit och åkt Bmw M5 F10 runt nurburg ring :)))) Vilken resa vi fick :) M5 rules !!!!! | |
| Coolt! Hur långt i förväg bokade du? Några andra tips? (detta står på min att-göra-innan-man-dör lista :-) | |
| Sweet! :) Fick hem min biljett i måndags, nu återstår att hitta ett bra datum. Hur långt i förväg bokade du datum? | |
|
Vi gick in och kollade varje timme i slutet så att vi fick den tiden vi ville ha ! Själva tiden bokades ca två veckor i förväg :) Tips : Boka gärna boende hemma , ta med mkt pengar 95 euro för 4 varv om du vill åka själv ! Ha nerver av stål när du kör runt ringen, dom kör som dom stulit bilarna ;) Jag gör gärna samma resa i höst igen! |
|
|
Har försökt boka förra veckan, satt och uppdaterade hela tiden, öppnar kl 10 varje måndag morgon, lyckades med alla 3 stegen först kl10.24 då var dom slut för den måndagen... och först bokar man ju bara en biljett, sen får boka tiden man vill åka! en aning riskfullt för den som tänkt sig åka ett visst datum |
|
|
Ja, det är en jäkla kapplöpning kl 10 för att få tag på en biljett. Fick försöka några måndagar för att få tag på min. Mitt tips är att hänga på låset exakt kl 10. När jag väl fick igenom min bokning var klockan 10:01. Man behöver inte ha något kontokort eller liknande till hands utan bara mata in sina namn- och adressuppgifter. Har man Google Chrome så kan man använda autofyll-funktionen för maximal effektivitet. :) Nu återstår kapplöpningen för att få tag på en tid som passar. Men giltighetstiden är till 2015 så missar jag denna sommaren så får det bli en annan sommar. |
|
|
fan va coolt. står på min lista med ;) |
|
|
Var äntligen iväg och utnyttjade min ring taxi-biljett nu i helgen. Fantastisk upplevelse! Helt overkligt hur fort det går att köra på ringen om föraren vet vad han gör och kan banan. Rekommenderas varmt! Hade flyt och slapp undan regnet precis vilket jag är tacksam för, en bit av banan var blöt och där drog han ner betydligt på tempot. Inte alltför mycket trafik heller. Gissar att de byter ut M5orna mot M3/M4 nästa år? Akrapovic-systemet som de har på ring taxi-bilarna lät fantastiskt! Mäktigt! |
|
|
Kul upplevelse att åka med proffsen. Vad kostade det att åka med i ett varv? |
|
| 225 € kostar det för ett varv, då kan man åka en till tre passagerare. | |
| Bokat för augusti. Bokade ca 1,5 mån innan. Måste säga att det är ett ganska krångligt system med förskottsbetalning utan att med säkerhet veta att man får taxitur den dagen som man ska resa ner, men är man ute i god tid verkar det som man kan välja dag hyfsat från de dagar som de kör på. | |
|
Kul! Du har något riktigt bra att se fram emot! :) Håller med om bokningssystemet, det är otroligt omständigt. De verkar ta höjd för en enorm rusning och jag undrar om det verkligen är sånt tryck på det. Men det lockar förstås folk från i stort sett hela världen så tidvis antar jag att det är rejält tryck. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.