|
|
|
|---|---|
|
Sitter och spånar på att införskaffa ytterliggare en styck Bmw...... Då en 530iA eller 540iA E34 sedan, att ha som entusiastbil. Men de som jag tycker faller in i min ekonomi har tonade lyktor, svarta njurlister, mattsvart lack eller annan hemsk utrustning, vilket ger mig rysningar. Eller så är det alltid någon annan hake ivägen, som fel färg, avställd, obesiktigad etc, etc.... Det ska vara smidigt att inhandla, bara att betala och sätta sig i och åka hem. Jag låter väl gnällig och petig, men jag kände att jag behövde skriva av mig lite... Jag hittar ingen som jag ens vill åka och titta på. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. | |
| Ja fina E34 verkar inte växa på träd tyvärr. Du får nog dammsuga blocket varje dag samt vänta. Alternativt spana runt på garaget.org efter folk som har 530 eller 540 och fråga om de kan tänka sig att sälja. | |
|
Utöka till Touring eller 6vxl så har du möjliga kandidater; Touring Alpinweiss III-96 för 30tkr Länk 6vxl-94 Diamantschwarz/Silbergrau Hell Länk 6vxl-95 Petrol-Mica renoverad för en hel del pengar Länk Touring vore något att satsa på i och med att de flesta sådana blir sönderkörda och att de var färre från början, den vita har även den mest uppdaterade automatlådan i och med att den är byggd 1995-12-28 den är även en av två byggda 540i Touring i färgkombinationen Alpinweiss III/Pergament läder (den andra är en automat 94a byggd dec-93 med utökat läder) och den enda med M-trösklar, skrynkligt läder på dörrsidorna, nya sportratten och nerlackade stötfångare om den inte är helt nerkörd är den ett fynd! 6vxl är enklare att hitta fina det är nästan så man kan välja färg (om man nu får alla att vara villiga att sälja vilket inte är så troligt=). Mvh Stephan |
|
| Min fd 540 hade både tonade lyktor och svarta njurar men jag kan lova att den hör till de finare i Sverige :) Den är iofs inte tillsalu. | |
| Har haft en E34 540iA för inte så många evigheter sedan.Den hade rullat 24.000mil och gick som ett skott.När jag tittar på slitaget på 6vxl-94 Diamantschwarz/Silbergrau Hell,känns det nästan som att den borde ha rullat 40.000 mil med tanke på hur stolarna ser ut.Har jag fel? | |
|
Bimmerbåjj; Det kan bli så där om man är hårdhänt och inte tar hand om grejerna, men sedan kan stolarna mycket väl ha rullat 40000mil i och med att de inte är de fabriksmonterade. All inredning har med största sannolikhet stulits innan importen till Sverige 1997 då vare sig elstolar med minne och armstöd, 3ekrad sportratt kod 255 och avsaknad av passagerar-airbag stämmer med vad den hade från fabrik. Passagerar-airbagen skulle haft en varning på bilregistret om den suttit i vid importen = borta redan in Tyskland. Utrustning Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBAHE51050BJ12133 Typkod HE51 Typ 540I (EUR) E-modellserie E34 () Serie 5 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor M60/2 Cylindervolym 4.00 Motoreffekt 210 Motor HECK Växellåda MECH Färg DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181) Stoldynor (0394) Produktionsdatum 1994-03-09 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automatisk stabilitetskontroll (ASC+T) S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Airbag passagerar S306A FERNBEDIENUNG FUER ZV/DWA Fjärrkontroll för centrallås S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Bortfallat, modellbeteckning S339A SHADOW LINE Shadow-Line S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Skjutbart lyfttak elektr. S416A SONNENSCHUTZROLLOS Solskyddsgardin bak sidleges S417A SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. Solskyddsgardin dörr bak S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Ädelträutrustning S464A SKISACK Skidsaeck S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Huvudstoed bak mekanisk S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Hoejdjustering straalkastarinst. Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) AUTOMATISK CIRKULATIONSLUFTKONTR. S530A KLIMAANLAGE Kimatanläggning S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Hastighetsreglering S669A RADIO BMW BUSINESS RDS Radio BMW Business RDS S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Högtalarsystem S710A M LEDERLENKRAD M Sportratt multifunktionell L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Landsförande Tyskland/Österrike S900A ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV Elektronisk startspaerr Mvh Stephan |
|
|
Min 530i, men det är ju en 6 cyl... En ägare!!! Den är pedantskött och har endast gått osaltad i norrlands inland, mint condition, 100% rostfri, fläckfri inredning, i original skick (även original 15" fälgarna finns kvar!). De senaste 10 åren har den gått ca 200 mil/år, företrädesvis på söndag-kvällar. Jag har den inte ute till försäljning men kan eventuellt tänka mig att sälja den till en entusiast och för rätt pengar. Min son har lagt ut några bilder på Garaget: Länk (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
M30 i all ära. En fantastisk motor om den är skött. Men jag har tänkt mig 8:an isåfall. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
| Hur mycket har du tänkt dig för 530n? | |
|
Generellt sett är de flesta e34 rätt taskiga nu. Det är verkligen kul att se att det finns välskötta exemplar. Jag köpte en 530/540 manuell 2010 och har renoverat en hel del på den. Det känns helt rätt nu för det är riktigt goa bilar med rätt BMW stuk. |
|
|
Noel; om frågan är ställd till mig så är svaret; jag har ingen som helst aning..! Jag har ju inte bjudit ut den till försäljning och har därför inte funderat på priset. Men som sagt, rätt köpare och en hygglig peng så kanske jag kan tänka mig att sälja. Men om den inte värderas särskilt mycket högre än bilar på blocket som har ägts av tio olika "bakvända kepsar" så kan jag lika gärna ha kvar den. Jag har ju haft den i över 20 år så jag har ingen som helst panik att bli av med den. Men om ni i denna tråden har koll på e34:or så skulle det vara jättekul att höra vad ni tror att den skulle kunna vara värd..?? Om vi förutsätter att min beskrivning ovan stämmer och att bilen verkligen är 100% felfri. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.