|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett knakande ljud i framvagnen. Det låter som stabilisatorstagen är dåliga. Har bytt dessa, det blev lite bättre men hörs fortfarande när man kör sakta på ojämnt underlag. Någon som har nån ide om vad man ska byta härnäst? Topplagringarna kanske? Hur länge kan man räkna med att stabilisatorstagen ska hålla? Anders | |
| Lyfter denna tråden lite. Någon som har tankar om detta. | |
|
Hade samma problem, försvann när jag bytte fjäderbenslager fram!! Länk nr 1 på bilden (kallas för stödlager hos bmw) MVH Jalapan |
|
| ett tips, det är extremt viktigt att man sätter brickorna rätt och att man drar fast stötdämparen ordentligt annars kommer det klonka utav bara fan, | |
|
Hej! Tackar för tipsen, blir väl att byta stödlagren då... Anders |
|
|
Hej! Då var stödlagren bytade. Har inte hunnit köra så mycket ännu, men det verkar hjälpt. Det var tyst framifrån då jag körde på ställen det har låtit innan. Anders |
|
|
Hej! Har nu kört några hundra mil sedan bytet av topplager. Det var tyst ibörjan men ganska snart kom det tillbaka i samma omfattning. Vad kan man nu misstänka? Känner ibland ytterst små skakningar i ratten. Kan bärarmsbussningarna vara slut, och kan dessa ge de missljuden jag har? Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.