|
|
|
|---|---|
|
har letat efter en bmw e38 länge nu utan hitta nån som duger så får bli en e60 530 ist som ja ska kolla på imorgon. Länk har läst lite på autopower men känns bra att få höra lite från andra e60 ägare/kunniga. har även läst att dom har 12 års rostskyddsgaranti från -04, vad täcker det o vad krävs för att den ska gälla? Servicebok ifylld på BMW? tkr 89k är ett bra pris o den har ju inte gått jätte långt heller, men har redan 9 tidigare ägare o det tkr ja känns mkt o tkr e tråkigt, elr jag bara löjlig? tacksam för svar. //Andree | |
|
när ja kolla upp den på transportstyrelsen och den är ingen -04 utan den är byggd 2003/06 och i trafik i sverige första gången 2003/08. Så då gäller väl inte 12 års rostskydds garanti utan 6 år ist?? //Andree |
|
rsarits |
Rostskyddsgarantierna brukar upphöra omedelbart om det inte servas på märkesverkstaden, men det borde inte vara något problem i alla fall, det mesta av bilen är av aluminium: framskärmar, inner och ytter, huv, hjulupphängningar tröskelbalkar...(innanför plasten) Det du behöver kolla är möjligen vevhusventilationen, jag bytte själv på min. Grejorna kostade 1400:- och jobbet tog 1½-2 timmar. Är det verkligen infällbart drag? Jag trodde att det bara fanns avtagbart till E60? Går snålt också, vi åkte till frankrikes sydkust med 530:n, farthållare, 135km/h automatlåda och full last drog bilen 8.0/100km på den resan (tankningsmängd/tripp, inte färddator) Helt OK om du frågar mig! Fantastiskt tyst och bekväm också Den aktiva styrningen är helt fantastisk, 1,4varv mellan fulla styrutslag vid parkering! Och lättstyrd som en gammal jänk. Micke |
| Rostskyddsgarantin gäller även om du servar bilen på icke märkesverkstad. Det tittade inte ens i serviceboken då jag lämnade in min pga rost baklucka. | |
|
Min servicebok kollade de när de bytade bakluckan Fotade den och luckan innan de gjorde vid den Men den har inte bara servats på Bmw Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.