|
|
|
|---|---|
|
Min motor knacka oroväckande på min 535 e39 02 när motoren blir varm, har läst en del och antagligen vanosen. Har lagt upp klipp på youtube på både kall och varm motor. Någon som kan bekräfta om de är vanosen eller något annat? Kall motor: Länk Varm motor: Länk | |
| Det är vanosen som låter. Min låter exakt likadant. | |
|
Kan inte spela upp filen. Har försökt med olika spelare. Är det bara jag som har problem? |
|
|
Kall: Länk Varm. Länk |
|
| Riktigt irriterade ljud :( vad ska man byta för att bli av med de? Har förstått att de är en ganska stor operation. Kostnad? | |
| Har med köpt på mig en 535 som vanosen knackar på. Verkar inte finnas många V8 som BMW har gjort som är tysta tyvärr. Hade en m5 innan som väsnades en hel del oxå, för att inte nämna mina 2 335or som ja haft som inte heller va direkt tysta ( dock inget vanos knack, och ingen 8 :) Man tycker ju att BMW som annars gör väldigt trevliga bilar skulle kunna göra en motor utan skramel och massa knackande. Som sagt så hade de varit trevlig att veta vad de skulle kosta att fixa de. | |
| Min 540 går lika tyst som en symaskin, fast bara nu för man skriver det lär väl något rasa snart :) | |
| Alpinabiturbo: du har ju ingen vanos på din som kan knacka :) Men det är väl skönt det. Jag Hade hellre haft en bil utan vanos och som var tyst. | |
| Byte faktisk olja till BMW original 0w-40 och får nog säga att mitt vanosljud halverades :) hörs dock lite fortfarande men man behöver inte skämmas vid rödljusen längre iaf :) | |
|
vanos finns visst på Alpinabiturbos bil! dock bara enkelvanos, alltså endast på insugssidan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.