|
|
|
|---|---|
|
Min fråga riktar sig främst till ägare av nyare M3 då jag inbillar mig att problemet (?) berör E46. När jag låser upp bilen med fjärren, så surrar det (ngt elektroniskt ljud) ifrån området kring antingen motorrummet eller kring instrumentbrädan, kan inte riktigt utröna vilket. Ljudet upphör efter 3-5 sekunder. Är det ngt som initieras, bränslepumpen eller ngt?? Tacksam för om Wolv, Johann eller nån med nyare M3 kan besvara. Varken BMW Solna, Danderyd kunde, efter min beskrivning säga vad det var. Åkte dessutom förbi BMW i Vällingby, som lyssnade men de kliade sig bara i huvet o visste inget... *ähum* hur är det med kompetensen egentligen... *Best Man Wins* | |
|
Jag är rätt säker på att det är normal, tror det är SMG som surrar. |
|
|
åkej, tack för svaret Johann. Hoppas du har rätt. Wolv kanske kan besvara också? För du har väl SMG i din bil? *Best Man Wins* |
|
|
BMWcoupe: (jag har ingen NY M3) Men det ljudet kommer även från andra BMW bilar, mina bilar har surrat, eller vad man ska säga.. Och det e som du säger det kommer från typ instrumentpanelen.. Det e precis som om datorn i bilen skriver en färdrapport.. Jag har även fått samma ljud när man har slagit av tändningen.. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
BMWCoupe: Jag har (tyvärr!!) ingen M3:a, utan en Z3 M Roadster...och ingen SMG. Nästa bil kanske blir en M3 E46 dock :) Men på min förra och förr-förra (E39 528 båda två) så hade jag ett sånt surrande ljud några sekunder efter att jag slagit av tändningen. Tror det lät likadant när jag låste upp bilen. |
|
Dioden |
På m5:an så låter det likadant. men det är spjällmotorerna som ställer om sig under instrumentpanelen, till kliman. Hade problem med att dom som installerat larmet tagit ström från fel ställe och matade dessa motorer via larmet= utsuget batteri på ca 2 veckor+ att värmeventilerna till kliman låg på hela tiden. 6 st i rad |
| Tror att Dioden är det hela på spåret. Hade samma ljud i min gamla M3 Cab men skall ta mig ner i garaget och lyssna i dag eller imorgon. BMWCoupe, jag återkommer. | |
|
Det låter om min (klima?) också när jag vrider av... Men BmwCoupe sa ju faktiskt att det surra när han låser upp bilen med hjälp av fjärren, det kan väl ändå inte vara samma grej eller.. ? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Jag tror BMWCoupé har ett annat ljud också än det de flesta av oss har från kliman när man SLÅR AV bilen. |
|
|
satt och funderade... har låst nånstans att när man låser upp en M3 SMGII så startar en elmotor och bygger upp trycket i SMG:systemet så att man inte ska behöva vänta på det när man startat bilen. minns inte var det stod men nånstans var det... mvh benke |
|
|
ok, tack för svaren gubbs! :) Jag utgår ifrån att vad det än är som surrar, att det är normalt. Misstänker nu som flera har skrivit, att det är SMG'n. Bilen skall lämnas in på 200-milaservice i nästa vecka, då om inte förr kanske 'teknikerna' på BMW kan säga vad det är, med säkerhet! *Best Man Wins* |
|
| Vet inte hur E46:an är.Har ju direkt inte hunnit tokskruva med den men e36 Så är de en pump till SMG (sitter på höger hjulhus framtill)som väsnas ganska högt tycker jag betydligt högre än vad kliman låter när du stannar bilen.Lättast e ju att kolla med en E46:a med manuell låda.Skulle tippa på att den är tyst | |
|
Har en manuell -01.a och det är inget som helst ljud innan du slagit på tändningen då elmotorerna för ACC:n kommer igång och börjar surra, det är det enda ljud som jag kan höra iallafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.