|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Om jag beställer nu för leverans 1 Augusti ser det ut som jag får en modellår 2012, någon som hört nåt om förändringar till MY2013 som gör att man kanske skall vänta någon månad? Tack på förhand Jimmy | |
|
Är också intresserad av om någon sitter inne med info om ev förändringar på F11 till MY13. Har hört att nya modellåret ska börja produceras redan i juli. Någon som kan bekräfta? Mvh Arese |
|
|
Vad jag har hört så är det inga ändringar alls.... inga synliga eller som man vill berätta om iaf...... Detta diskuteras flitigt på amerikanska forum.... |
|
|
Samma här. Inget har läckt ut, så kanske 2013 blir ett "mellanår"? De tyska tidningarna brukar ge ingående detaljer i slutet av maj/början av juni. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Ny multifunktionsdisplay, Bang Olufsen som ljudalternativ mm fr o m juliproduktion. Mer info: Länk |
|
| Nu gäller detta USA marknaden så vi får väl se vad som gäller här. | |
| Det nya instrumentklustergrejen kan bli bra. Ordinarie mätare är det jag stör mig mest på i nuvarande 5-serien, platta och fula. Mätarna i min 120d ser mer påkostade ut. | |
| F10/11 byter modellår 1 juli. BMW ändrar om totalt gällande modellår. | |
|
Verkar även vara andra mindre förändringar på väg, bl a förbättrat Navigationssystem. Återstår att se vad som är aktuellt för oss i Sverige. Länk |
|
|
Återigen, releasen gäller USA marknaden. Bl a står det om bagageöppningen som en nyhet att vifta med foten etc etc. Vi får väl se vad som kommer här. Personligen är jag inte glad i LCD instrumentkluster. |
|
|
Gillar inte heller LCD-instrumentkluster... /J.I. |
|
|
Jhellstrom: Jag vet att detta gäller BMW NA men det är ändå intressant att läsa om, eller hur? Gillar inte heller LCD instr kluster men B&O som ljudsystem hade varit fint! Kommer säkert kosta en bra slant, typ 50 tkr? |
|
|
Hmm tänk om man vetat detta en vecka tidigare... La order förra veckan på en f11 msport med massa godsaker och så nu erbjuds 520dGT... Vad tror ni grundpris på GTn blir, 430.000??? Funderar starkt på att annullera touringen. |
|
| Jimmy2626, det är inte säkert att dessa förändringar och nyheter även kommer att gälla den svenska marknaden. Hör med din säljare vad som gäller. | |
|
Skulle bli förvånad om inte 520d GT kommer till Sverige, sällan det är någon skillnad jämfört med Tyskland. F11 är såklart en bra bil men F07 framstår som ett intressant alternativ som man dessutom inte möter i trafiken lika ofta som VW Passat. Skulle gissa att automat är standard och att priset blir minst 450'kr. |
|
|
Var inne på Bmw Nacka idag som pratade något om att en del saker som idag är extrautrustning på F10/11 kommer att bli standard pga av nya 3-seriens standardnivå. Motiveringen skulle vara att 5-serien skulle kännas "lite" extra och måste därför ha vissa saker som standard. Han kunde inte ta fram en lista då det inte fanns något officiellt i Sverige. De hade dock märkt att bilar som beställts senaste veckorna fått flera tillbehör 0-prisade automatiskt utan egentlig tydlig förklaring. Detta är alltså från juli-12 precis som tidigare skrivits. |
|
|
Ja, det låter vettigt. Om F31:an kommer med automatisk bagageluckeöppning (bla.) skulle det se illa ut om den kostade 6.500 extra på F11:an... LCD-kluster har F1x-serien redan om man beställer den utökade varianten. Detta som nu presenteras är bara ett ytterligare steg. Ska bli intressant att se hur detta kommer att utvecklas i framtiden; kanske får man ett eget konto på en hemsida där man kan speca sin egen instrumentbräda och sedan få den nedladdad? Säkert inte gratis (det är ju en BMW) men klart spännande. ---- BMW CS #6212 |
|
| Enl säljare på BMW Göteborg blir elbakluckan standard på F11 från MY2013 precis som på F31. De bekräftade även det som sagts ovan, att skiftet är i juli. | |
|
Om elluckan blir standard.. skall bli intressant att se hur säljaren agerar då jag kryssat i den för 6000:- om jag minns rätt och fått bekräftat att bilen byggs i Juli mao en 2013. Jimmy |
|
| Tror att det är lite utanför säljarens händer. | |
| Beställde en F11 i Fredags. Det som kommer som standard på 2013 bilarna är elbaklucka och USB. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.