|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min bil har gått 5000mil och upptäckte av ren nyfikenhet att luftburken under filtret var "full" med blad, sand och skräp. Tom en fimp fanns där. Hur går det till, är det normalt? Tycker även det sugs in mycket sand av en viss kornstorlek i motorrummet. Lägger sig bla ovanpå plastkåpan längst fram där motorn tar in sin luft. Har jag köpt en dammsugare, ska jag skicka en räkning till gatukontoret? | |
| Jag tror det ska vara så helt enkelt. Det hamnar ju oundvikligen rätt mycket skit i regnrännor och vid luftinsugen. Tar tio minuter att rensa vid tvätt, men det är klart, särskilt vackert är det ju inte. | |
|
ibland flyttar näbbmöss och annat och bygger 'bo' i sådana här skrymslen - lätt hänt om bilen står ganska långa tider, men det finns fall där det skett fast bilen körts dagligen till jobbet då de snabbt lär sig när det är lämpligt och inte lämpligt tidmässigt och vi människor är riktiga vanedjur och därmed planerbart och 'boet' används tex. enbart för nattvila samt att dessa djur försvinner ut som en oljad blixt om någon öppnar bilen för att starta. |
|
| Skaffa katt. | |
|
... såvida du inte satsar på en ren innekatt. Funkar inte. ---- BMW CS #6212 |
|
| Ja, konstigt att det inte finns kattmat som smakar mus. Det finns LAX, men hur många kätter har DU sett som jagar lax? | |
| =) | |
|
öppna burken på syrrans t4 när hon köpt den och komme hem. där va ett helt fågelbo/råttbo. totalt tätt var det där. fullt med långt torkat gräs och småkvistar. dammit va filtret också. köpte nytt på en gång........ BMW ownz |
|
| Jag har då aldrig sett en näbbmus som röker, det var nog mest random skräp däri. Nu är det avlägsnat och filtret dammsuget iaf. | |
|
dom röker nog inte - men nikotin är bra att hålla bort ohyran i 'boet' - sedan tar dom säkert med vad dom hittar |
|
| Menar du att om man stoppa i en cigar då kommer musen att försvinna? | |
|
nej, musen tar fimpen för att dess nikotin (om den är hyffsat färsk) tar dör på loppor och andra insekter och parasiter som den själv är besvärad av - nikotin är nämligen en alldeles utmärkt insektsdödarmedel och har bla. använts vid insektssanering mm. av hus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.