|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Vad tror ni om denna bilen? Länk Jag tycker den ser för fin ut för det priset. Känns spontant som nåt e skumt med den eller så. Vad tror ni. Eller finns det nån som vet nåt om den? Blogg för er med stort bilintresse: Länk | |
|
Står -40 på tempmätaren vilket tyder på att åtminstone en detalj inte är som den skall :-) Funderar du verkligen på att gå från en F11 till en E39? Känns som ett ganska stort steg.... |
|
|
Det står att bilen är svensksåld i annonsen. Men den kom i trafik i sverige först 2003. Så den har rullat utomlands i 6-7 år. Jag skulle hålla mig skeptisk till mätarställningen. Förardörrens nederkant mot bakdörren ser skum ut. Ljusreflex eller rostlagning. Välj själv. :) |
|
|
Airbag lampan lyser. Säljaren säger att det är fel på slinga pas-stol. Kan vara så, kan vara annat med. Yttertempmätare ur funktion. Import - 2ägare. nu avställd. 2ägare låter bra. Tyder på att dom varigt nöjda. Är det inga andra fel på den, så är det kanske ett bra köp. |
|
|
Höger backdörr framkant nedre ser med ut att vara lite suspekt. Kan vara reflex/ljus som gör det, kan vara värt att kolla mer noggrant... |
|
|
En undran som inte är kopplad till bilen i sig, hur många har träffat på någon som heter "Fikratsson" ? Är det ett påhittat namn? |
|
| Sökte nyss på ratsit, verkar inte finnas någon som heter Fikratsson :) | |
|
Importerad 2003-09-05 av Bilbolaget i Leksand. Sedan har bilen ägts av en privatperson från 2003-10-11 tills 2012-04-11 då nuvvarande ägare förvärvade bilen. |
|
|
Kristoffer_L: Nä jag ska inte byta bort min F11. Jag ska köpa en andra bil är tänkt. Krockar lite med barnhämtning på dagis o så ibland. Så därför jag kollar på lite billiga BMW bruksbilar. Kan ändå vara värt och kolla upp den då kanske...? 1 ägare senaste 8-9 åren låter ju iaf bra. Intressant är ju om det finns några papper på bilen från import och tiden i Tyskland. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
Ser ju jättefräsch ut på bilderna, men bilder kan luras rätt bra ibland. Enda sättet att veta är väl att åka o titta. Känns dock lite oseriöst att säljaren inte har koll på om det är import eller inte... Att tempgivaren visar -40 kan tyda på dålig kontakt i skarven mellan givare och kabel. Lite wd40 kanske är allt som behövs. |
|
|
Craile du har pm |
|
| När det handlar om en bil i den prisklassen är det väl ändå skit samma om historik från tyskland saknas. Är bilen hyfsad och motsvarar förväntningarna så är det bara att handla. Är dock en -97 och inte -98 som det står. | |
|
Håller med GE. 20' kostar en uppsättning feta fälga och däck! //Marin |
|
|
Tjugo tusen är inte mycket att tjafsa om. Funkar den bra i motor och låda och den verkar hyggligt okej så är det inte mycket att tänka på. /bellamy |
|
|
Verkar rätt fin till det priset. Skinnet verkar dock vara eftermonterat - kanske därför airbaglampan lyser. Type Value VIN WBADH41070BY73374 Type code DH41 Type 523I (EUR) E series E39 (2) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M52 Displacement 2.50 Power 125 Drive HECK Transmission AUT Colour OXFORDGRUEN METALLIC (324) Upholstery STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT) Prod.date 1997-07-24 Code Description (EPC) S320A Deleted, model lettering S339A Shadow-Line S386A Roof railing S413A Luggage compartment net S423A Floor mats velours S428A Warning triangle and first aid kit S438A Fine wood trim S441A Smoker package S473A Armrest front S488A Lumbar support, driver and passenger S494A Seat heating driver/passenger S500A Headl.washer system/intensive cleaning S522A Xenon Light S534A Automatic air conditioning S540A Cruise control S690A Cassette holder L801A National version Germany/Austria S863A Dealer List Europe S879A Operating instructions German S260A Side airbag for driver/passenger S305A Remote control for central locking S520A Fog lights S548A Kilometre speedo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.