|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har en 320 i E36 93:a och har monterat på D2 8kolvsok fram och 4 eller om det var 6 kolvsok bak. Jag gissar på att min cylinder fram är för liten då pedalen nästan tar i botten ! Kan ev vara pyttelite luft kvar i systemet efter luftning. Luftat 3 ggr har vi gjort både med bilen igång och avstängd ! Så min fråga. Vilken huvudbromscylinder är störst och som passar bolt on i E36 kan jag använda för att använda dessa bromsar jag har ! M3 3.0 eller 3.2 ? Alpina modellen i e36 ? Kom med tips.. Mvh Peter | |
| Hm...Jag har oxå liknande bromsar som du (8-kolvs fram,6-kolvs bak, 356mm runt om). Bilen är en M5 E34 o det blev ingen skillnad alls i pedalväg, kanske aningens kortare snarare.Det finns olika huvudcylindrar till E34. Den som sitter på M3 3.2 kan även sitta på upp till 540i E34. Den som sitter på M5 E34 kan även sitta i ALLA E34. På E36 verkar bara M3 ha en annan huvudcylinder. Jag skulle fortsatt att lufta. jag fick lufta MASSOR innan mina bromsar blev bra. Kom ihåg att luft okens 2 nipplar i rätt ordning (man börjar med den längs bort från där vätskan kommer in, om jag minns rätt. Nipplarna skall peka UPPÅT!) | |
| Kan nog vara så att man måste lufta som ett sepe. Kan vara lite luft kvar i systemet. Har varit ute och bromsat nu så absen får jobba. Ska lufta mera igen så återkommer jag med domen ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.