AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.178

Behöver akut hjälp med ljuddämpare och kattar.

Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Hej.

Har problem med mitt avgas på min m3 3.0. Har haft inne systemet,( mellandelen med kattarna och ljuddämparen) på svetsning. Jobbet ser sjukt bra ut men tyärr är inte systemet tätt. Låter som både en katt läcker samt den ljuddämparen som sitter på mellan delen.
Då är frågan hur man ska gå till väga? Köpte ett avgas osett på nätet för 2000 men det va rena skrotet efter lite närmare titt.
Funderar på att använda mitt befintliga system och kapa bort båda kattarna samt ljuddämparen. Men vart och vad ska jag köpa för nåt. Kan troligtvis bli race kattar men vad ska jag köpa för ljuddämpare?

Tacksam som fan för bra svar.

/Fredrik
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Är snart besiktning så jag är lite halv stressig hur jag ska göra.
Är det ett företag som svetsat det och du har betalat för det? Säg åt dom att göra om och göra rätt?
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Jo men det jag sa till dem var att svestsa svetsfogarna då dem va dåliga. Men nu är det garanterat en katt och en ljuddämpare som spruckit så jag ska kapa bort båda kattarna och på med nya samt ny ljuddämpare. Det jag mest tänker på är vad man ska köra med för ljuddämpare? Vill inte ha något bonn mekat utan detta ska bli snyggt och prydligt och inte massa vrål, utan så nära original hållet rent ljudmässigt. Samt att det ska gå kanon på besiktningen med avgas värdena.

/Fredrik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.