|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter ett par månaders letande blev jag så till slut äntligen med BMW igen. När det gällde färgval var jag i mitt sökande helt inne på Titansilver, Spacegrå, Safirsvart eller någon av de andra vanligare färgerna. Bilen som jag till slut fastnade för och köpte var Tasmaniengrön. Jag var till en början något skeptisk till denna udda färg men när jag såg bilen i verkligheten var jag faktiskt såld direkt. Och bilen också=) Tyckte färgen var rikigt snygg och gillar t ex hur den skiftar mellan grått och grönt beroende på ljus. Nu till min fråga. Jag som ändå har relativt bra koll på BMW hade aldrig stött på den här färgen, vare sig i annonser på nätet eller i verkligheten. Killen jag köpte bilen av sa även han att han bara sett en bil i samma färg sedan han köpte bilen 2009. Är färgen verkligen så ovanlig? Jag för min del tycker bara det är roligt att inte ha en bil med någon av de absolut vanligast färgerna men är ändå lite förvånad över hur ovanlig den verkar vara. | |
|
Roligt med folk som inte följer strömmen. Har bara sett min hittills.Jag hade spacegrått innan men ville inte ha samma igen. Länk |
|
|
Det jag kan svara på det är att av 111st byggda 535iT/6 F11 är en i A81 Tasman metallic och den är en förseriebil som levererades med kamoflage och av de 503st byggda 550i/6 F10 (USA-modell) är 6st i A81 Tasman metallic var av en är förseriebil med kamoflage. Så visst är Tasman ovanligt, för E90/E91 vet jag inte läget sök på autoscout24.de eller mobile.de för lägeskoll. Grönt har av någon märklig anledning blivit impopulärt medan det för 15år sedan var en av de mest populära färgerna, hoppas det vänder snart! Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i Ja visst var det så att grönt var mer populärt innan? Minns framför allt att e38 inte var helt ovanliga i en mörkt grön färg. Hoppas också att det ändras. Grönt är en underskattad färg på bilar. Det ger ofta ett ganska elegant intryck. Kanske ingen slump att det verkar ha varit en vanlig färg på e38:orna. fastEddie Om man nu ska köra omkring i en ganska vanlig bil så visst är det på ett sätt trevligt att ha en bil som är lite annorlunda och inte samma färg som 90% av alla andra BMW?=) Tycker framför allt att just Tasman grün är ovanligt lyckad. I och med att den går mot grått så mycket som den gör så blir den väldigt diskret. |
|
| Den är diskret allright. Men i solsken strålar den. | |
|
Stephan hur vet du detta? |
|
|
PerP; 324 Oxfordgrün var mycket populär både på E34, E38 och E39 vilket är färgen du tänker på. En väldigt lyckad färg Länk är vackert grön i solljus och i princip svart när det mörknar. fasteddie; Jag har listorna till alla tilverkade 535iT/6 F11 och 550i/6 F10. Mvh Stephan |
|
| Oxfordgrön är mycket fint. Synd att de inte erbjuder det längre. Kanske är det lite 90-talsvarning med grön, beige skinn och ädelträ. Men coolt. Såg Ian Wachtmeister i en sån 7:a (e38?) vid tegnerlunden för ett år sen. | |
|
Stephan hur förklara att jag har en tasmangreen och det är inte denna: "av 111st byggda 535iT/6 F11 är en i A81 Tasman metallic och den är en förseriebil som levererades med kamoflage " Då finns det ju två! Hälsningar Thomas |
|
|
fasteddie; Du har en automat! 6vxl är extremt ovanliga som du ser 111st är så få att nästan ingen annan BMWmodell har tillverkades i så få ex och av dessa är en Tasman. Man kan göra samma sak med 535iAT F11 men de fler så det blir så mycket jobbigare att plocka ut alla, när jag kollade 535iT/6 F11 var antalet under 100st efter mer än ett års produktion och då kan jag roa mig med att ta ut alla. Just idag byggdes den 924:de 535iAT F11an vilket är färre än väntat. C296000-C296923 är serien. |
|
|
Ja då förstår jag Stephan! Tack för du forskar i färgen. Kan du se hur många som har Adaptive drive? |
|
| Stephan735i: Var får du din information ifrån? Den fakta du skriver låter som något som enbart finns i BMWs interna datasystem. | |
|
Är det den här färgen? Länk // Tommy |
|
| Sorry killar, gröna bilar funkar inte för mig, inte ens från Tasmanien. Men starkt att ni som gillar den står för det och kör grönt. | |
|
tlt: Japp, den färgen är det. qsacage: Tja, grönt är skönt helt enkelt.=) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.