AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.621

Utrustningskod s8spa COP Control

ma
90
marauder
325da -08
Satt och tittade igen min utrustningslista och blev nyfiken vad "s8spa styrning cop" var för något. Blev mkt förvånad när jag efter 1 timmes googlande bara fick fram att det betydde Coil on Plug, (separat tändspole per tändstift) och andra polis relaterade skämt. Att detta var löjligt och helt klart felaktigt var ju uppenbart, så vad betyder det? Så ännu mera googlande men samma svar hela tiden "Coil on plug"....
Men tillslut hittade jag svaret! COP betyder "Conformity of production" dvs att bilen uppfyller vissa krav i avseende när det gäller avgasrening etc. detta troligtvis inte nödvändigt i typ vissa bananrepubliker & u-länder vilket förklarar varför inte alla bilar har "cop-control" Täckte bara dela med mig av mitt "fynd" i fall någon annan har undrat vad det betyder.
Tack för hjälpen, själv suttit i 45 minuter och sökt och bara hittat polis skämt och coil on plug.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Haha, jag har också funderat. Ja tänkte man kanske hade nåra polisljus nånstans gömda i fronten lr nåt ;) Men coil on plug verkar ju stämma bättre eftersom de har man ju ^^
my
17
mygel&meck
525i Touring -01
Hehe "F-Tar" läste inte riktigt klart va ;-)

OnT så tycker jag det är lite löjligt med alla dessa trebokstävers förkortningar
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Haha ja var ironiskt :D Ja jag tycker samma. Det behöver inte stå med ens kan man tycka. Eller så kan dom skriva "coil on plug" ist.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.