AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.141

335d vs Panamera S på motorväg

Körde ikapp lite med en Panamera S på motorväg och jag kan glädjande meddela att Panameran inte kunde skaka av mig ;)
Det blev ett antal maxaccelarationer och kraftiga inbromsningar (pga av långsamtgående fordon) och jag låg som ett frimärke bakom Panameran. Skulle vilja påstå att prestandan var i det närmaste identisk, dvs min E92 335d facelift hade inte kraft nog att köra om men höll jämna steg...
Vi hann komma upp i ca 230 km/h innan inbromsningarna.

Kul men lite vanskligt som jag förmodligen inte kommer göra om, ivf inte på svenska vägar...
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Med tanke på att Porschen väger mellan 100 kg till 210 kg mer än din 335d beroende om Porschen har 4 hjulsdrift eller ej, så tycker jag inte det är så märkvärdigt. Mvh Mats
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Har hängt av två st Mustang GT 300 hk versionen, en cab och en coupe, med min 335d touring som är helt original :)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Å jag har hängt av en 335d ;)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Själv hängde jag av en Volvo V70 med husvagn i förmiddags ute på motorvägen - och då snackar vi helt original 320d. Var nog uppe i 100 km/h men det kändes som att den låg som ett strykjärn på vägen tack vare sportchassiet.
Verdi
Stämmer möjligen om du har chippat din 335d. Original så tror jag inte den hänger på en Panamera S. Skiljer ju 114hk och inte alltför mycket i vikt.
Verdi
Stämmer möjligen om du har chippat din 335d. Original så tror jag inte den hänger på en Panamera S. Skiljer ju 114hk och inte alltför mycket i vikt.
pa
165
palin lover
S60 T8 AWD Polestar R-design -21

Chevrolet Camaro Z28 -96
*Cliff Barnes* Haha, årets skönaste inlägg :)
vi
48
ville_vonka
987 Cayman S -06 (sommar)
Mondeo V6 -03 (vinter)
Har hängt av varenda BMW som försökt, med min gamla Ducce :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det hänger väl en hel del på föraren samt dagsformen:)

OT: Igår hände jag på en Cadillac CTS-V vid ett rödljus. Jag trodde jag skulle få pisk men fick släppa gasen, annars hade jag kört in i häcken. Borde inte Cadillacen gå jävligt bra med tanke effekten?

//Stefan

Mina bilar:Länk
Verdi,
Jag blev också lite förvånad därav mitt inlägg här (trodde inlägget skulle uppskattas mer på ett BMW forum - men jag antar att Jante även håller till här...).

Min bil är inte chippad. Det handlade iofs mest om acc mellan 100-200 km/h och där kanske det inte skiljer så mycket.
Enligt spec så är en ny Panamera S manual 0,3 sek snabbare 0-100. Har inte hittat några siffror att jämföra i spannet 100-200 men det verkar ju inte osannolikt att min diesel klarar sig ganska bra där om det endast diffar 0,3 sek 0-100... Dessutom kanske det var en äldre modell med något sämre spec (vad vet jag).

Verdi
Sluta janta dig. Sjukt töntigt att dra upp nåt sånt. Jag säger bara det uppenbara.
Verdi, nu var det iofs inte ditt inlägg jag syftade på ang jante... ditt inlägg var det enda jag tyckte var värt att besvara.

Får väl anta att föraren i Panameran inte visste hur han skulle köra bilen, om det nu är så uppenbart...
Han kanske hade lagt i backväxeln...
Den var ju bra..
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Men hallo va är de för pensionärer här, de är väl klart man provar dra lite då å då.
Tror ingen tyckt illa om själva testningen av prestanda, men Jante hade inte hälsat på innan OP/TS presenterade honom.
Det var ett antagande baserat på att flertalet av inläggen var ironiska/sarkastiska istället för gillande/ifrågasättande. Hade det varit i ett annat forum (tex forumetförallabilmärken) så hade jag inte ens höjt på ögonbrynen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.