|
|
|
|---|---|
|
Körde ikapp lite med en Panamera S på motorväg och jag kan glädjande meddela att Panameran inte kunde skaka av mig ;) Det blev ett antal maxaccelarationer och kraftiga inbromsningar (pga av långsamtgående fordon) och jag låg som ett frimärke bakom Panameran. Skulle vilja påstå att prestandan var i det närmaste identisk, dvs min E92 335d facelift hade inte kraft nog att köra om men höll jämna steg... Vi hann komma upp i ca 230 km/h innan inbromsningarna. Kul men lite vanskligt som jag förmodligen inte kommer göra om, ivf inte på svenska vägar... | |
| Med tanke på att Porschen väger mellan 100 kg till 210 kg mer än din 335d beroende om Porschen har 4 hjulsdrift eller ej, så tycker jag inte det är så märkvärdigt. Mvh Mats | |
| Har hängt av två st Mustang GT 300 hk versionen, en cab och en coupe, med min 335d touring som är helt original :) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Å jag har hängt av en 335d ;) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Själv hängde jag av en Volvo V70 med husvagn i förmiddags ute på motorvägen - och då snackar vi helt original 320d. Var nog uppe i 100 km/h men det kändes som att den låg som ett strykjärn på vägen tack vare sportchassiet. | |
Verdi |
Stämmer möjligen om du har chippat din 335d. Original så tror jag inte den hänger på en Panamera S. Skiljer ju 114hk och inte alltför mycket i vikt. |
Verdi |
Stämmer möjligen om du har chippat din 335d. Original så tror jag inte den hänger på en Panamera S. Skiljer ju 114hk och inte alltför mycket i vikt. |
| *Cliff Barnes* Haha, årets skönaste inlägg :) | |
| Har hängt av varenda BMW som försökt, med min gamla Ducce :) | |
|
Det hänger väl en hel del på föraren samt dagsformen:) OT: Igår hände jag på en Cadillac CTS-V vid ett rödljus. Jag trodde jag skulle få pisk men fick släppa gasen, annars hade jag kört in i häcken. Borde inte Cadillacen gå jävligt bra med tanke effekten? //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Verdi, Jag blev också lite förvånad därav mitt inlägg här (trodde inlägget skulle uppskattas mer på ett BMW forum - men jag antar att Jante även håller till här...). Min bil är inte chippad. Det handlade iofs mest om acc mellan 100-200 km/h och där kanske det inte skiljer så mycket. Enligt spec så är en ny Panamera S manual 0,3 sek snabbare 0-100. Har inte hittat några siffror att jämföra i spannet 100-200 men det verkar ju inte osannolikt att min diesel klarar sig ganska bra där om det endast diffar 0,3 sek 0-100... Dessutom kanske det var en äldre modell med något sämre spec (vad vet jag). |
|
Verdi |
Sluta janta dig. Sjukt töntigt att dra upp nåt sånt. Jag säger bara det uppenbara. |
|
Verdi, nu var det iofs inte ditt inlägg jag syftade på ang jante... ditt inlägg var det enda jag tyckte var värt att besvara. Får väl anta att föraren i Panameran inte visste hur han skulle köra bilen, om det nu är så uppenbart... |
|
| Han kanske hade lagt i backväxeln... | |
| Den var ju bra.. | |
| Men hallo va är de för pensionärer här, de är väl klart man provar dra lite då å då. | |
| Tror ingen tyckt illa om själva testningen av prestanda, men Jante hade inte hälsat på innan OP/TS presenterade honom. | |
| Det var ett antagande baserat på att flertalet av inläggen var ironiska/sarkastiska istället för gillande/ifrågasättande. Hade det varit i ett annat forum (tex forumetförallabilmärken) så hade jag inte ens höjt på ögonbrynen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.