|
|
|
|---|---|
|
Såg en MB som hade det här tror det var dimljusen som tändes och tror det var när han låste upp och avlarmade. Finns det något liknande på BMW Har kollat runt lite på annonser och trodde att det hette ljuspaketet till BMW, men det här är tydligen något annat. M v h | |
| Går att programera hos BMW på E39 och E38, på dom nyare är det en inställning i menyn. | |
| Tror det heter välkommen hem ljus eller något liknande i Idriven | |
| Funktionen heter follow me home och syftet är att lysa upp vägen för En om man har en bit att gå och där mörkt ute. | |
|
Jag kanske inte tittat ordentligt men inte hittat det på min iaf Men om man blinkar till med helljuset innan man går ur bilen aktiverad ljuset och är i på ca 1 min Rätta mig gärna om jag har fel men det enda ljus jag får igång när jag öppnar bilen är innerbelysningen Ha deT |
|
|
Lite OT men anyway, på min fars Passat CC är det huvudstrålkastarnas Xenon som tänds i 'follow me home' funktionen. På min egen MB är det dimljusen och den tänder inte heller Xenonen förrän efter dess att motorn startats. Trodde detta var för att spara Xenonen dvs inte tända dem för att sedan släckas när all ström går till startmotorn och sedan behöva starta dem igen osv. Hur känsliga är Xenon ljusen för att tändas / släckas och hur har VW tänkt egentligen?? |
|
|
Coming Home/Leaving Home heter det tror jag. Har det på bil men det är att angel eyesen tänds och baklampora lyser när du låser eller låser upp bilen. Alla tillverkarna kalla det lite olika och tänder olika lampor. Har man inte det i sin bil Orginal så finns det en modul som heter Elights så du kan programera dina lampor att tändas släckas m.m som du själv vill. Ta en titt här Länk Ifall ni är intresserad av att köpa. Länk MVH Länk |
|
|
Finns även en gammal tråd om detta!! Länk MVH Länk |
|
|
Tack för alla svar trodde det hette ljuspaket eller något sådant men har insett att ni menar samma som jag med follow me home. Glad att det även verkar finnas på de flesta bmw. M v h |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.