AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.105

Är det fläktmotståndet som spökar?

Lasse Karlsson
Hallå BMW-älskare!

Har letat lite här på forumet, och det känns som jag kanske fått svaret, men vill ha det bekräftat!

Problemet är att min 530IT-03, rätt som det är laddar ur batteriet och är stendöd på morgonen, när man ska iväg. Har också en cupefläkt, som "svajar" upp och ner och ger ett ojämnt luftflöde.

Är det fläktmotståndet som ska bytas?

Tacksam för svar!

HA DET!

modolasse
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hej känns som det skulle vara motståndet
Hade samma problem på min 540 -00
byte det och allt funkar som det ska
Mvh mikael
ja
16
jansundin
520d T M-sport -07
Jag hade samma på 520T -03. Har hört om klimatanläggning som fortsätter att gå trots att man stängt bilen men det fick aldrig jag. Däremot hade jag just fenomenet med svajande fläkt och startkablar från jobbarkompisar ibland. Köpte tyvärr nytt batteri först..... och blev lite less. Köpte därför ett motstånd på ebay som var mycket billigare (då jag inte var säker att det var det som var felet) och då blev allt bra.
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Tips. Köp en voltmätare för siguttag och kolla laddning(generatorspänning), hur pass snabbt det laddar ur m.m På det sättet kan man bli lite säkrare på vad det är. Jag köpte min mätare fr ebay.cu.uk för ngn hundralapp har jag för mig(?)
An
80
AndreSkogberg
530i Touring 93
Kan inte svara på om det påverkar batteriet, men jag hade en cupéfläkt som svajade upp och ner på min 330 E46. Det var motståndet till fläkten som gått sönder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.