AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
67.897

Köpt ny bil - Z4M!

Sida 9 av 10
St
54
Stelunex
BMW M5 -95 Avusblå
Din bil ser riktigt fin ut! Hur har det gått med försäljiningen?

Har en liten fråga ang csl fälgarna! Vilket ET har du på dem? Verkar vara en hel djungel detta. Är på jakt efter en uppsättning till min m coupe
Hej.

Tack!

Jag raderade annonsen och valde att behålla, fick 2 skarpa bud efter 1 timme på blocket men tanken av att se någon annan köra iväg med min bil gjorde ont i hjärtat så jag behåller. Det går ju inte köpa en annan fin om jag skulle vilja ha en igen, det är nästan aldrig några på annons. Ska man sen hitta en fin också så är det som att hitta en nål i en höstack, min har bara rullat 3657 mil med.

- Fram: 8,5" ET37 235/35
- Bak: 9,5" ET27 265/30

Här är mer info och bilder:

Länk

Ha det fint!

/Filip
St
54
Stelunex
BMW M5 -95 Avusblå
Det gjorde du rätt i. ;)

Vart kan man få tag i dessa fälgar? Kör du med spacer plattor?
Jag köpte dem från Mark Blunden @ BMautosport.co.uk och hälsa från mig :)

Inga spacers.

Berätta om din bil, ägt länge? Färg? Mil? Bilder :)
ni
14
nicke_s
BMW Z4 M Coupé
Hej hej,

Det var jag som köpte pappemans "interlagos blåa" som det diskuterades lite kring här på sidorna innan. Väldigt nöjd med bilen så här långt! :) Har dock bara kört kanske 50 mil än så länge (3660 mil på mätaren) men kör inte så mycket bil överhuvudtaget. Med min förra bil (Honda Civic Type R FN2) körde jag bara 2400 mil på 7 år. :P

Är inget "BMW fan" egentligen men kombinationen design, prestanda och ovanlighet är det som jag gillar med Z4 M kupéerna. Var väldigt tveksam till den blåa färgen innan köpet. Svart, vit eller bronze var de färgerna jag egentligen var ute efter men så här efteråt förstår jag inte vad jag tänkte, interlagos blå är bästa färgen! Att färgen är exklusiv för M-bilar hjälper till lite också såklart.

Dock blev jag lite besviken på inredningen i bilen. Särskilt pedalerna och de plastiga panelerna. Instrumenten känns uråldriga jämfört med den futuristiska Civicen men det tycker nog många bara är positivt. Tog ett tag att vänja sig vid att inte ha en digital hastighetsmätare till exempel. Växelspaken kändes också som ett nerköp från Civicen både vad det gäller känsla, utseende samt hur det känns att lägga i växlarna. Plastig känsla helt enkelt. Dock så älskar jag det antracitfärgade innertaket, en väldigt fin detalj som gör mycket för känslan. Stolarna och ratten känns också toppen!

Har monterat på Supersprint Race (samma som Phoenix M3 har och från samma ställe - Exhaust Performance). De var väldigt sega med leveransen, svarade inte på mina mail heller. Först efter att jag skrev på deras Facebook-sida började det hända saker och det skickades samma dag. Men nu sitter det på iaf och jävlar vad det låter! :O

På det hela taget väldigt nöjd med bilen!

Det var någon som sade att det nu bara finns 31st svensksålda Z4 M kupeer kvar i Sverige? Väldigt kul med en såpass sällsynt bil om det stämmer. :)

Phoenix: Vilken växelknopp slutade det med att du köpte? Funderar på att beställa en från LeatherZ men om man ska ha ZHP-knopp med lyse så blir det väldigt dyrt...
Grattis till inköpet! Det är en fantastisk bil och som du säger ovanlig. 31 svensksålda har jag läst på forumet och det stämmer säkerligen. Här finns lite mer utförlig statistik: Länk Om du kör så pass lite så kommer din bil säkert stå sig ganska bra i värde också. Håller med om inredningen som väl inte riktigt når upp till BMW-kvalitet. Men det vägs med råge upp av motor, prestanda och design.

Mvh Johan
Grattis bilen!

Det var 38st Svensksålda, sen hur många som finns kvar av dem vet jag ej men jag tror det finns runt 60st M Coupér i landet med import inräknade.

Sepang Bronze är med en unik färg på M-bilar FYI ;)
Interlagosblå är snygg i vissa ljus men kan enligt mig se lite "dassig" ut i vissa ljus med, sen är det en av de vanliga färgerna men det är sak samma. Färg är en smaksak, det är många som inte gillar bajsbruna bilar heller ;)

Inredningen är inte top notch nej, men interiören är utan en massa lull-lull och riktad 100% på föraren.

Angående spaken så köpte jag den så kallade ZHP hos min lokala BMW-handlare. Den sitter i BMW 330, den är viktad och är kortare och det blir en HELT annan känsla. Den är utan belysning och kostade runt 450:-, den som sitter i M5 är lite lite högre, väger mindre men kostar en del, över 1000-lappen.

Jag fick topp-service när jag köpte mitt avgas, det tog 6 dagar tror jag allt som allt och han mailade mig bilder, info och kolli-id utan att jag bad om det, de har ju även riktigt bra feedback med.

När man startar den på morgonen när allt är tyst och lugnt så vet man säkert att man väckt varenda granne i kvarteret iaf, haha ;)

Det är iaf BMW's roligaste bil och den går som själve f-n.

Kör lugnt och ha kul :)
ni
14
nicke_s
BMW Z4 M Coupé
Tack för länken Johan, kul med statistik! :)

Phoenix: Ah, visste inte att den färgen också var m-exklusiv, jag lär mig hela tiden.

Den knoppen jag tittat på är denna: Illuminated ZHP Short Shift Knob Länk

$140 i grundpris + $100 belysning + lite frakt på det så blir det dyrt haha. Kanske inte riktigt värt, vi får se vad det blir... Men byta bör man ju.

Räcker det inte med den icke belysta då?
Det är inget jag saknar, på över 2 år har jag bara kört i mörkret 1 gång, haha :)

Har du några andra planer för den?
Släng gärna upp en profil på garaget.org så man får kika lite på den, den verkar riktigt fräsch iaf!

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Phoenix.... blev försäljning ändå!
Ja tyvärr :(
Vem har en lågmilad Z4 M Coupé till salu?
Jag vet att det såldes 2 stycken blåa förra året.

Tröttnat?

Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Tröttnar aldrig!
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Ångrat dig redan?

Men förstår dig, roligare bil för dom pengarna är svårt att hitta. Ren körglädje.
Roligaste bilen jag ägt
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Tycker den här verkar vettig, men den kanske har gått för många mil för din smak?: Länk

Den här verkar också schysst, om man gillar den udda inredningen då: Länk

Men du har säkert sett dom redan. Berätta vilken spec du vill ha så ska jag hålla utkik åt dig.
Var på väg att sälja min men får inte mer kul för pengarna... Lägga till några 100 känns heller inte kul. Har istället beställt RPi burkar, grill och ska foliera taket svart... :)
Den mörkblåa känns riktigt seriös men problemet är att den är
Mörkblå = ett helsike att hålla ren.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Men jävlar vad snyggt det är! :D
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Du kan väl försöka köpa tillbaka gräddbullen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.