AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
67.903

Köpt ny bil - Z4M!

Sida 7 av 10
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Übersnyggt, ser ut som orginalfälgarna på anabola :)
Men hur i hela vetlanda får du plats med 20-tums 295:or bak?
Tack! Fälgarna är special tillverkade för bilen. Dyra som fan men grymt snygga. Kul också att ha unika fälgar :) bättre bilder kommer
pa
20
pappeman
Z4 M Coupe -07 IB
grymma fälgar! sinnes 20tum/295..

när ni ändå pratar ledljus. Jag skulle vilja byta ut de 2 gula orginalljusen.
Någon som har tips på ett par med det vitare starka ljuset ?
(som på nyare bmwmodeller)

pappi76: var köpte du bilen? udda men sjukt snygg färg
Köpte bilen i Dubai. Finns bara min i Sverige med denna färg.
Samma färg finns dock på en hel del M3:or :)
Liten update!

Fronten ska in på lack på måndag och jag har idag fått lite nya uppfräschningsdelar.

Fronten har legat så här ett tag nu :)

[IMG]Länk

Nya fräscha njurar

[IMG]Länk

Nytt emblem till fronten

[IMG]Länk

Ny instegslist, en del märken från skor på den gamla

[IMG]Länk

Den här listen är den första som syns när man öppnar huven, sitter ovanpå fronten och den har lite små fläckar/märken som inte går bort = störigt!

[IMG]Länk

Nytt kylargaller, det gamla är lite skitigt och orkar inte rengöra. Nytt och fräscht

[IMG]Länk

Det bästa inköpet! Ny knopp från E46. Liten och fet, väger betydligt mer än original och är mycket kortare = skönare växlingar. Även kallad ZHP

[IMG]Länk

Lite nya dukar från Pingen och svampar för rengöring utav stolarna

[IMG]Länk

Sen köpte jag även ny olja och filter + luftfilter.

Börjar närma sig vår :)
Uppdatering!

Länk
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
var köpte du huv emblemet, och vad kostade det?
På BMW så klart :)

Kostade typ 200:-
Påställd!!!

Vad fick du betala för att få fronten fixad?

Jag som är noggrann med mina bilar får, trots det, riktigt dåligt samvete när jag tittar på din.. =)
Haha tack :)

Jag betalade 3006:- och då la han igen hålen från reg.plåten och sedan ny lack.

Det behövdes inga större ingrep då den var i väldigt bra skick men jag ville ändå få bort några stenskott och lite skrap undertill.
Vart har du nr skylten? Jag kör just nu utan men funderar på att beställa en sån där klister skylt. Snyggast utan men men pappa blå gillar ju inte mig då....
Se här:

Länk
Det lät ju inte så farligt,var gjorde du det?
Bilpedanten i Alvesta
Jag börjar bli sugen på en M3 E92 då jag vill testa en V8, kört raka sexor i 10 år nu :)

2 st M3 E36
3 st M3 E46
1 st Z4 M

Det är 8 st som hört av sig och visat intresse för bilen, jag är dock extremt kluven till om jag vill byta ut den men om pengarna och framförallt köparen är rätt så kan jag överväga det.

Jag har en lista i vilken ordning ni hört av er så det är inte första tjing på bilen.

Är ni sugna så skicka ett PM/mail igen så tar vi det därifrån, jag kommer inte lägga ut den på blocket.

Priset då?

Extremt svårt att värdera bilen, finns knappt några till salu. En av intressenterna är t.om från Tyskland och han säger att det även är svårt att hitta en fin där.

- 3555 mil nästan exakt
- Svensksåld
- Jag är 4e brukaren

Visa hyfs och respekt, lägger ni skambud får ni skämmas :)
Det finns billigare, men finns det många finare?

Det såldes 38st Z4 M coupé i Sverige så det går inte gå efter bilpriser.se, värdera den efter raritet och skick, tack.

Jag har snart 4 veckors semester så vill ni komma och kolla går det bra. Jag bor i Växjö.

Det går bra att maila:

johanssonfi@mediamarkt.se

Trevlig kväll, ska ut och glida en runda i kvällssolen nu tänkte jag.
Rutorna nere och Supersprint Race på högsta volym :)

/ Filip
pa
20
pappeman
Z4 M Coupe -07 IB
Phoenix: på ett sätt trist att höra du har planer på att sälja en sådan fantastiskt rolig bil. Du äger sannerligen en riktig ovanlig pärla!

själv tänker jag förmodligen lägga ut min snart för försäljing. Lustiga är att min också gått 3570mil, sv-såld, dock är jag 5e ägaren (inkl 1 bilhandlare) :-)
Du har givetvis kostat på din lite extra känner jag.

Bor i innerstan Sthlm så jag använder den för lite. Som sagt känns sorgset att ev. bli av med sin fina ägodel.

Jag får önska lycka till med försäljningen!

/patrick

Hej Patrick.

Jag är som sagt väldigt osäker, jag tror inte M3 E92 är roligare att köra men den är nog bekvämare :)

Svårt det här... :(

Skulle det vara så att jag hittar en trevlig köpare som är villig att betala så kan jag tänka mig att släppa den.

Lycka till du med :)

Mvh Filip
Jag har lagt upp en annons nu på sidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.