|
|
|
|---|---|
|
Hej tycker att min bil låter mycket från bakhjulen te x när jag kör på en brun eller över järnväg :/ det klunkar även till när jag trycker ner kopplingen om det kanske hänger ihop? Bilen är sänkt med fjädrar och har 235/35r19 hjul, Även gjort hjulinställning nyligen, verkstaden hittar ingen dålig bussning i bakvagn, Kan det vara krängningshämnare bak? Eller kanske stötdämpare? Tacksam för svar! | |
| Länk | |
|
inget sånt tydligt ljud, efter som att dom har kollat bakvagnen så borde dom sett om ´subramen satt löst? Låter som att när man t ex kör över en järnvägsövergång så smäller det precis som om man kör i en stor grop eller liknande.. det som är jakligt konstigt är att det klunkar inte alltid till bara då och då.. |
|
|
Inte topplagringen/bussningen som sitter ovanför bak dämparen upp i chassit. De har tendens att gå sönder om bilen är sänkt och får sig en kraftig smäll som tex över järnväg eller brunns lock. Då blir det att stötdämparen far in i skuffen. På min gamla när den gick sönder slog dämparen i högtalar lådan. De borde ha sett det tycker jag på Bmw, men kanske missat om de bara kollat nertill. Tar du en domkraft och bara hissar bilen. Följ dämparen upp till chassit, så ser du direkt om den är kass. |
|
|
Okej tack för svar det ska jag absolut kolla! Hur exakt ser jag om dämparen är slut? |
|
| Lossa den ner till med 18 nyckel. Tryck sedan upp den i botten också ser du om den fjädrar ut som den ska eller om den sakta så sakta bara sjunker eller står helt still, så är den slut. | |
| Okej, hör av mig när ja kollat:) | |
| Det hände mig en gång att topplagringen gick åt helvete. Det var tog fram. Det var ett helvete o få upp huven sen. Ganska kul nu i efterhand faktiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.