|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"De två senaste gångerna har de tyska handlarna fixat de röda skyltarna i förväg genom att jag skickat ner en inscannad bild på mitt pass. Så när jag kommit till handlaren för att hämta bilen så har skyltarna redan varit monterade..." Detta gäller en bilhandlare, och inte en privat säljare. Min fråga handlade om när man köper bil från en privat säljare. Köper man hos en handlare blir det dels lättare att skaffa fram röda tillfälliga skyltar, dels så har inte bilarna hos handlaren några skyltar alls, då man sätter på skyltar när bilen sålts. Då blir inte denna fråga ens aktuell.. Så långt har jag förstått, vi kan lämna bilhandlarna nu... |
|
|
BMWe38 Ang låna skyltar av säljare, så är det troligtvis endast aktuellt vid köp av handlare. Vet dock inte om det är vanligt från Tyskland då dom har smidiga exportskyltar. Ngn som vet/har erfarenhet? Om du inte ska köpa från handlare som du nämner så är det nog till att skaffa röd skylt tillsammans med säljare på Zulassungstelle:t eller boka en transport. Oavsett, så lycka till med ditt bilköp. |
|
|
getbig När du importerade från italien med lånade skyltar ägde du bilen i systemet? Så att när det svenska försäkringsbolaget kollat upp bilen såg att det var du som var ägaren. Alltså kan man ha italienska skyltar plus en svensk försäkring?hur fixar man det liksom måste man ha den där italenska 5 dagars försäkringen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.