AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.950

Kan ej nollställa trippen på e46

ja
14
jaymzz
330 XD -01
320 Cab -91
Hejsan, demonterade mitt instrument hus igår och monterade alu ringar. Allt har gått kanon bra men knapparna till nollställning av trippen och klockan funkar inte längre. Jag kan iaf ställa klockan men det händer inget när jag trycker på dom. Vad kan jag ha gjort för fel?

Tacksam för svar
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!

Jag gjorde samma sak på en tidigare E46:a. Jag lyckades knäcka pinnen för att ändra klockan när jag återmonterade det hela, kanske har du haft samma otur. Det kan ju oxå vara så att du inte fått ihop instrumenthuset helt, så att pinnarna inte når "in". Det värsta , var då iaf, att det inte gick att köpa pinnarna som lös reservdel på BMW. Jag hade tur och fick pinnarna från en bil som verkstaden skulle skrota just då...

Anders
ja
14
jaymzz
330 XD -01
320 Cab -91
Aha fan vad tråkigt i så fall, har rivit 3 ggr nu men får inte till det. Säkert knäckta då, tack för svaret.
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hände mig oxå för många år sen jag löste det genom att limma dit en lika stor plast bit som gick sönder det var trippmätaren funkade i många år..Det man får tänka på är trycka försiktigt när man ska nolla mätaren.
Lycka till
ja
14
jaymzz
330 XD -01
320 Cab -91
Är det en stor plastbit som kan ha lossnat? Måste jag koppla loss batteriet varje gång jag tar bort instrumentpanelen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.