AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.914

Åter igen fantastisk service

rsarits
Jag måste än en gång berömma BMW (Novation) i Uppsala för den föredömliga servicen.
Har nyligen köpt en 535dA -06 av just Novation, batteriet var slut konstaterade jag dagen innan skärtorsdag, åkte till firman och talade om problemet, samt nämnde att jag skulle ut med husvagn på skärtorsdagen, så jag behövde bilen. Batteri kan man byta själv, även om det är garantijobb. Kundmottagningskillen sa att det inte var några problem, de skulle hinna fixa bilen i tid.
Jag fick en lånebil och åkte hem.
Halv åtta på kvällen ringer verkstaden och säger att bilen är klar!

Förra veckan konstaterade jag att vattentempen är för låg, troligen öppen termostat. Jag ringde och fick tid nästa onsdag (3/5).
I förrgår såg jag vattenläckage, så jag ringde och pratade med verkstaden, de sa att de har mycket att göra just nu, men att jag skulle komma dit med bilen så de åtminstone kunde provtrycka och hitta felet.
Jag körde dit bilen i går på morgonen.
I går kväll vid sextiden ringde de och sa att bilen är under reparation och blir klar idag på eftermiddagen, och de åtgärdar då även termostat och batterikabeln (den det stått i tidningarna om) och jag slipper åka dit på onsdag också!

Ändå sa jag till kundmottagaren att det inte var någon fara om de vill ha bilen kvar till onsdag.

Fantastiskt!
Det är inte ofta man blir glad av verkstadsbesök

Micke
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Japp dom är väldigt hjälpsamma och trevliga, ibland svåra att få tag på men det är nog för att dom har väldigt mycket att höra hela tiden.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Tycker ett extra plus för positiva trådar där man är nöjd med nånting 90 av alla trådar är ju typ problemtrådar !

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag lämnade min e60 på BMW i Grästorp idag, för uppdatering av programvaran, också väldigt bra bemötande, kunniga, och förklarar vad som är problem och hur det kan åtgärdas. De tog 1600:- för en total uppdatering som tog 3 timmar, överkomligt.

BMW CS #5206
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Novtion har överträffat mina förväntningar flera gånger när det gäller verkstaden och framförallt kundbemötandet.
ar
457
argungu
118i -20
Bavaria Solna får högsta betyg från mig för service (och även försäljning). De anstränger sig och det har gett resultat.

/Erik
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Härligt att du blev nöjd och att du skriver det här. Precis som Hasso menar så består många av inläggen av motsatsen, man skriver när man är missnöjd, vilket i och för sig kanske inte är så konstigt. Mitt bidrag till nöjdfaktorn går idag till Ditec Hisings Backa. Hämtade ut en helt ny bil hos dem. Tokbra. De hade till och med blandat till rätt kulör för att lacka höger innerhandtag som blivit nött p.g.a barnstol. :)

MVH
Robert
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Hej rsarits, iofs mycket kul att du är nöjd..., men du skriver att du nyligen köpte bilen, ändå har du hunnit med två verkstadsbesök redan.
Jag undrar om du varit lika nöjd om det inte gått på garantin utan du fått betala det själv? Börjar bara bli lite tveksam till kvaliten på Bmw, efter att precis själv bytt magnetventiler, Vanos, samt båda turbona på en 335:a som gått 6000 mil, fulllservad och välskött.
Hursomhelst, alltid trevligt med bra bemötande, oavsett vad man tycker om kvaliteten på bilen.
rsarits
October1st: Jag hade varit lika nöjd med bemötande, snabbhet och kvaliteten på utfört arbete även om det inte varit garantijobb. Att det blivit två verkstadabesök är inget jag tycker är kvalitetsrelaterat.
Det ena felet var batteriet det beror antagligen på att bilen stått länge hos Novation, det är lätt att glömma underhållsladdningen.
Det andra var termostaten och vattenpump, inget konstigt på en bil som gått 20.000mil tycker jag.

Jag har haft göra med Novation och företrädaren Förenade bil i Uppsala sedan 80-talet och jag har alltid varit nöjd.

Synd att du är missnöjd med kvalitén på BMW, men ibland har man otursexemplar där allt går sönder.
Själv har jag alltid varit nöjd, men jag har hållt mig till 5-serien. Har haft alla t.o.m. E60
Ac
14
Accert
I4 M50-23 (Snart i alla fall..)
Kan bara hålla med!

Har haft intensiv kontakt med reservdelar nu vid turboras, fått peppning och goda råd från meck och service och reservdelar samt otroligt trevligt, ojobbigt bemötande från försäljning. Har kommit klädd i mek kläder och finkläder, kommit skitig och ren, orakad och rakad. INGET verkar spela någon roll hos Novation, Man bemöts tydligen alltid lika bra alldeles oavsett.
Brukar räcka att komma direkt från jobbet för att en snittsäljare från onämnda firmor(Onoff, Siba, VAG, Volvo, fd SAAB, och framförallt FORD.......) skall vara ointresserade av att ta kontakt eller hjälpa till.
Hoppas Novation:s chefer/Ägare vet vad de har för kapital i huset!
Nästa bil vet jag var jag kommer att köpa någonstans..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.