|
|
|
|---|---|
| Någon som vet hur skruvarna till regskylten på E39 touring sitter?, skruvarna är rostiga och snurrar bara när jag försöker skruva lös dom... sitter det med en låsmutter på insidan | |
|
Brukar sitta en plastbricka "mutter" fastpressad i plåten bakom skylten. Problemet brukar dessvärre bli att när skruven rostar så går den så trögt att plasten släpper från karossen istället. Då snurrar bara "plastmuttern" på baksidan av plåten. Du kan prova att bända ut plåten så du får tryck mot skruvskallen samtidigt som du skruvar utåt. Eller så provar du att trycka stenhårt på skylten och försök få plastbiten att stå still när du skruvar. Om inte detta går så får man bocka skylten för att komma åt att hålla plasten med en tång (men då är det ny skylt som gäller sen) |
|
|
Här ser du dessa "plastmuttrar" Länk |
|
| skylthållaren är borta för den är trasig så.. men vart köper man nya skruvar och sånt då har de det på bmw? | |
|
Vet inte var man köper skruvar löst. Fungerar väl med vanliga M5 eller M6 spårskruvar (kommer inte ihåg måtten). Om du ska köpa nya skyltar så kostar inte dessa så mycket, och då följer det med nya skruvar. Att byta muttrarna är nog inte så enkelt då dessa är pressade. Brukar dock inte vara nått problem att skruva ihop om du har nya bultar med lite olja på. Tryck sedan på skylten mot dessa plastmuttrar samtidigt som du skruvar i dina nya bultar. |
|
| fick ur dom var som klipps skruven va skruvad i så var bara att dra ut och skruva ur, tänkte dra på silikon imorgon runt så det sitter och skruva i nya skruv och brickor! | |
|
Silikon mot billack är ingen bra kombination! Det bildas amoniak när silikonet härdar och det kan lösa upp lacken och ge fritt tillträde för rostangrepp... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Något annat man kan sätta fast med då? | |
|
När jag plockade & byte mina reg. skyltar samt reg. hållare så fick jag plocka först regskyltarna för att sedan "skruva lös" reg. hållaren (skruvade/vred bort dem med en kombitång). Om du beställer nya reg. skyltar så får du plugg/clips och skruvar i förpackningen, men köper du skylt.hållare (som jag gjorde) så köper du själv snarliknande skruvar som satt där innan & skruvar på dem. - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.