|
|
|
|---|---|
| In som har dessa dim. vad har ni för däcktryck ? | |
|
Jag har dom men skiftade senast på däckfirma så jag är lite osäker...Har för mig att det bör ligga mellan 3-3,5. ___ //Ulf |
|
|
Ja, ungefär som programmer säger. Körde 2.9 fram och 3.1 bak senast jag hade den dimensionen. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Jag har 275/30-19 & 235/35-19. 2,9 runt om. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Jag ligger på 2,7 runt om, 245/35 19 275/30 19 Ska kanske pumpa upp dom lite!? |
|
| 245/35-19 och 3,0 runt om | |
|
På mina gammla däck hade bakdäcken nötts mer i mitten,så uppenbart hade jag för lite tryck.Tror jag hade 2,8 bak på dom Enligt den här sidan Länk så ska det va 3,4 fram och 3,5 bak låter lite mycket,men det är kanske det man ska ha... |
|
|
Det beror lite på vilka däck du har. De nyare modellerna brukar ha hårdare sidor, vilket gör att de behöver mindre tryck för att prestera optimalt. För några år sen så var det nog standard med uppåt 3.5 på de storlekarna. Detta var iaf vad min däckhandlare sa när jag nyligen köpte mina däck. Han la faktiskt bara i 2.7 och sa att jag fick prova mig fram till vad som passade mig och min körning bäst. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Fick precis två nya 225/40-18 monterade på min Golf och då la dom i 2,8. Har svårt att tänka att 245/35-19 och 275/30-19 ska ha mindre än så. ___ //Ulf |
|
|
Det tror inte jag heller.. Som sagt så kör jag på 2.9, det tror jag nog är rätt lagom till min e91. ------- Min bil suger inte... |
|
|
3.0/3.2 bar - P-Zero gummi på BMW org fälgar. //PB |
|
|
Hade visst 3 bak och 2,9 fram :) La dom fram på 3 också |
|
| 245/40/20 & 275/35/20 kör 3,1 fram å 3,3 bak. | |
|
Ja kör med 3.0 fram och 3.2 bak. /chni |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.