AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.839

Tänkte slå till på M3 E92, vilken ska man ta?

Hittat två intressanta M3:or E92, vilken ska jag välja?
Länk
Eller denna S-sålda låg milare Länk

Vad säger folket, vilken ska man välja?

Den vita utan tvekan!
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Vita om allt annat stämmer, den är ju riktigt läcker.
Den svarta tycker jag faktiskt såg lite sunkig ut.
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Dem vita EMZ929 har sjukt låga mil; ca1000 och är i rätt färgkombination enligt mig men så får du i efterhand handla till ett par 19"are.

Länk

Listen på sidan har förra ägaren tagit från en Ford fiesta och foilerat till. Snyggt gjort :)

Dock 4 ägare på så få mil och 4 år gammal bil? Känns lite konstigt men stämmer säkert. Ngn av ägarna kan säkert vara bilförmedling.
Sunkig är kanske att ta i lite.....

/Bellamy
Jag gillar att första ägaren var en gubbe född -38.

/Bellamy
låter som den vita går vinnande ur denna duell, fråga, är det ett jätte minus att de inte har DKG?
Saknar de nåt annat på utrustnings listan? (vita 19" så klart)

Den svarta är 3 ägare totalt, 2 första i Italien. Såld på BMW premium selektion Italien, köpt av Svensk.

/Basse
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Bellamy: Nej inte för att vara i den prisklassen, jag tycker den ser sunkig ut på bilderna, dåligt skick på lacken osv.

Men det kan vara bilderna som talar, men det tycker jag är tråkigt på bilen av den kalibern.
Men såklart att den kan vara jättefin i verkligheten.
Den vita verkar ha standard högtalarpaket vilket är väldigt synd. Bmw:s standardhögtalare tenderar till att inte vara någon höjdare. Tyvärr går den bilen bort för mig där. Visst snygga eftermarknadsinstallationer(i original "utrymme") kan göras men det känns inte riktigt bra ändå i mitt huvud :P
Högtalare? Man vill ju lyssna på V8an ;)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Det är ju inga som helst problem att uppgradera ljudet om man nu vil det, det finns både ett plug'n'play (Alpine) kit från BMW och ett antal eftermarknadskit som löser det problemet.

I min mening så låter BMW's ljudpaket mer eller mindre kasst allihop, jag har haft allt från enklaste varianten till Individual Audio-systemet, och det är märkligt att dom inte kan få det att låta bättre. Vilken Volvo som helst har bättre ljud original.

Köp den vita M3:an, stäng av stereon, veva ner rutorna och lyssna på motorljudet istället! :)
Måste anses prisvärd?
Länk
joxgbg: Är du audiofil? ;) Jag har H/K i min och anser det vara relativt ok faktiskt! Den vita m3an måste ha varit till salu i snart ett år för övrigt. Konstigt..
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Haha... Nä, jag är ingen audiofil, men jag har monterat en hel del eftermarknadsljud i bilar och jag tycker att BMW:s ljudanläggningar är riktigt usla. I min föra bil hade jag individual audio, dvs det dyraste som gick att få i en E61 och det var verkligen inte imponerande. I min gamla M3 E46:a monterade jag DLS-högtalare och ett bra slutsteg kopplat till original huvudenhet, och det lät fan så mycket bättre och kostade en spottstyver om man jämför med individual systemet.

Sorry för jävligt off topic... :)
Är du inte främmande för Italien-import så skulle du ju kunna importera en själv därifrån. Man får oförskämt mycket M3a för slantarna pga deras nya och ännu högre skatter på bilar med hög effekt, titta denna tex med DKG, navi, 2800 mil, -08a osv:

Länk

320k i dagens växelkurs

Länk

300k drygt...

Visst är det lite bökigare och resan kostar ett par tusen men garanterat ett minnet för livet när man bränner hem genom alplandskapen och gasar järnet på Autobahn :)
Är inte främmande för det egentligen... Känns lite meckigt bara, det är ju riktigt bra priser!
Jag är dessutom sjukt sugen på DKG...
Den vita alla dagar i veckan! Den svarta hade ju inte ens helskinn, Haha!
Basse2006 !
Ser att den vita i annonsen är borta och Du har uppdaterat Ditt bilinnehav med en M3!
Är det läge att säga grattis?
Och, i så fall, kör (lagom) lugnt!

Jag har tagit hem en M3 från tyskland. Vad tycker ni att den kan vara värd om den skall säljas? En M3 2009 post (facelift) med 19" M3 original, Stora navi, H&K, svart läder med individual lack (svart/blå), dkg, full servicehistorik, en tidigare ägare gått ca 7000 mil.

Berätta gärna vad ni tycker
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.