AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.807

Glykolen tar slut ofta!

bm
73
bmworadian
bmw 328ci
Hejsan!!

på min bmw 328 ci så tar glykolet slut när jag har fyllt på , tar 2 månader sen är det slut igen och får fylla återigen med glykol!!

vad kan felet vara och vad kan man göra åt det??
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Hoppas du menar att nivån i expansionskärlet går från max till min på 2 månader?

Någon bilverkstad borde kunna provtrycka ditt kylsystem och se var det läcker. I -> värsta <- fall kan det ju vara topplocket som är trasigt.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, hade det varit att hela systemet tömts på ett par månader hade inte TS fyllt på och åkt vidare ;)
Vanligt med sprickor i kylargavlar och expansionskärl. De kan till en början vara små och svåra att upptäcka. Termostathuset och en läckande vattenpump kan det också vara. Om du aldrig drabbats av rusande motortemp behöver du nog inte oroa dig alltför mycket för topplocket.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kan också vara själva locket till exp.kärlet - ett känt fel på många BMW-bilar.

Kostar typ 200kr för en uppgraderad/förbättrad version hos BMW.

Var noga så du får rätt version - det skall ha en säkerhetsventil som löser ut vid 2,0bar - det står ingjutet i texten på locket.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Kanske läge att lyfta på mattan i kupén för att kolla av ev läckage i värme-paketet ??
bm
73
bmworadian
bmw 328ci
allstå motortempen! är normal och går bilen som den ska gå!!

tycker bara att det e konstigt att behöva fylla på så ofta!!

vad kostar det att läcktesta kylsystemet ??
zo
118
zoopåse
320dA -09
Man ska i princip aldrig behöva fylla på kylmedel. Slutet system. Kolla efter vitaktiga rester och om det bubblar/pyser ut någonstans. När systemet tappar tryck pga en läcka så förångas vätskan och läcker ut på det sättet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.