AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.433

Penna att skriva på rutor med

Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
Tjenna!

Är som så att polaren fyller år i morgon och jag fick den brillianta idén att skriva på hans rutor medan han jobbar! Mest för att han ska få lite uppskattning och få känna att han lever :P

Men då till min fråga, vad ska man använda att skriva med? Vill ha något som är lätt att torka bort så att det inte bara kletar ut sig eller inte vill försvinna sen.

Har läst något om vit skokräm?

MVH Jimmy
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
det finns pennor med vit färg för glasrutor!
-mekonomen?
Om han ska få känna att han lever så är ju en spritpenna det bästa. ;)
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Kontrollera så att han inte har plastrutor (väldigt ovanligt), men jag har själv sett en Honda S2000 (inna facelift) som någon hade skrivit på bakrutan med en sådan penna. Det "brände" in i plasten och gick inte bort :/

Mvh/ Niclas
Visa användare
108
toxtreme
318ti Compact -02
Haha ja spritpenna hade ju varit fint om jag velat att det skulle sitta kvar, men lite snällhet har jag allt kvar!

Tyvärr blev det inget med detta då man fick sprängande allergi-huvudvärk så det fick bli att åka hem och lägga sig istället. Får helt enkelt hålla på den här fram tills nästa tillfälle :)
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Min tanke är whiteboard-pennor som det tydligt står non-permanent på men jag skulle inte våga skriva utan att testa först - även whiteboard-pennar gör ju tämligen permanenta avtryck på t ex papper. Nu är ju inte bilrutor papper men om bilrutor och whiteboardpennor gifter sig permanent eller inte det vet jag egentligen inte.

Borde inte denna fråga ställas i styling-forumet ;-)

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
rsarits
Spritpenna är inga problem att tvätta bort på glas.
De är inte särskillt "permanenta" om ytan inte är sugande.
Glas suger väldigt dåligt...

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.