|
|
|
|---|---|
|
tja håller på att bli tokig på denna skit (carsoft6.5) när jag kör skiten på lapen med win7 så går det att köra diagnos men får bara "specific error database can not be found" och kör jag sen virtuellt på winxp så låser sig programmet bara och man blir tvungen att stänga av vafan är det för gidder? | |
| bör tilläggas att live data och att återställa olje servicen går hur bra som hällst :S | |
| live data DDE ger inte heller några siffror | |
| Googla på "Carsoft success" då hittar du en del matnyttigt. Kör du seriell port eller USB? | |
| jag kör med usb adapter | |
| Jag höll på som f-n innan jag fick till det jag hade problem med adaptern. Var tvungen att köpa en av märket Aten. Den funkar för folk verkar det som. | |
| tycker inte det borde va det problemet för den adapter jag har stal (lånade) jag av min polare som också har samma prylar som mig och han har läst min bil flera gånger förut | |
| Om grejerna är schyssta så måste det vara installationen. Jag hade också problem med Carsoft. Rekommenderar Virtuell XP. Jag har för mig att den på PB inte lirade. Kommer ej ihåg var jag fick tag i dem tyvärr. | |
|
har provat på virtuellt xp och där funkar det inte alls :S carsoft fick jag från pbay kanske finns bättre någon annanstans? det jag fick med på skiva har jag provat och då funka det varken på win 7 eller virtuellt xp |
|
| Filthee du har PowerPost. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Alltså Carsoft 6,5 är enbart gjort för Win 98-XP och för seriell port ev PC card serielladapter- Då fungerar det utan några som helst problem lika bra som originalprogrammet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Du har rätt där Hasso men ibland har man inte tillgång till seriell port. Jag har en med seriell men fick ändå inte ordning på det med den versionen som ligger i Pirat-Bukten. Sen fick jag tag i en annan crack och då funkar det både på seriell och USB(med Aten adaptern). Jag kör virtuellt XP utan problem. Begränsningen för mig var att den inte hittade "BC" modulen med USB. Allt annat funkade av den utrustning jag har på bilen. Jag tyckte det var skönt att ha Carsoft och INPA på jobbdatorn, den är ju alltid med och har bra batterikapacitet, därför la jag ner lite tid att få det att funka på en W7 64-bit dator utan seriell port. Men som sagt seriell port är bäst och det som Carsoft egentligen är gjort för. /Ola |
|
|
Då har jag haft tur, kör med Carsoft 6,5 + usb omvandlare samt ett interface som jag köpte från 24.se med carsoft på skiva som medföljde, usb 99:- inter 250:- kör de med XP och kommer åt alla funktioner läsa alla felkoder och livedata kodning os,v , har bl,a kodat om til engelska så man slipper ändra i bilen om man varit utan ström så mig har den hjälpt och funkar klockrent med andra ord så har jag lyckats få ett ej måndagsexemplar. Sä är det någon som behöver ett ex av skivan så kan jag ordna detta då jag har en skiva som funkar. Going to live and die with a`Bmw //Stefan |
|
|
Sitter med ett nyinköpt carsoft 6.5 interface, och min e36a, men får inte diagnosen att fungera! Kör Xp med seriell kabel, utan några adaptrar. Har provat o köra en diagnos i taget, och alla, men programmet bara dör när kontrollen genomförs. Har provat live data, och där fungerar det! Men varför kan ja inte köra diagnosen?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.