|
|
|
|---|---|
|
Ja skulle till jobbet i morse fick i backen och rullade ur garaget sen gick det inte växla mer så fick vålda för att få i en växel kopplingspedalen var helt i botten hela tiden,och fyllde senare på med bromsvätska och efter någon timme testade jag och starta bilen och då funkade allt som vanligt igen fick i alla växlar fint och kunnde köra utan problem men hade läckt lite under bilen såg jag antar att det är slavcylindern eller läckage i nån slang eller skulle det finnas några andra orsaker ? har lyft bilen men hade svårt att lokalisera läckage för det var olja lite överallt tyckte jag | |
rsarits |
Det kan vara cylindern vid pedalen också, det hände mig på en E28. Micke |
| okey läste lite om huvudcylindern men verkade stämma in mer på slavcylindern har inge läckage inne vid fötterna som det tydligen kan bli då utan det är mer under bilen är väl bara hoppas det är slavcylindern är väl både lättare och billigare att återgärda.. | |
|
När nån kopplingscylinder pajar så är det till 95% slavcylindern. Jag bytte nyligen på en 540 endast med ena hjulet uppkört på ett par brädor, lite knepigt då man bara fick upp en hand. Kolla noga när du monterar att pinnen i cylindern verkligen träffar kopplingsgafeln när du trycker in den. |
|
| var slavcylindern bytt nu i alla fall =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.