|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! skulle ta bilen till jobbet i fredags morse, hoppade in och vred om nyckeln och bilen hoppade igång men dog efter 10-15 sek. soppapumpen går och bensin kommer fram till spridarna. men det konstiga är att bilen kan starta när den är kall, men när tempen börjar stiga så börjar bilen gå som skit och sen dö, tänder till lite då och då och ibland hoppar den igång och kan gå tills bilen har blivit varm, men dör förr eller senare. jag har testat att byta: lmm, tempgivare,soppafilter, kontrollerat alla slangar, någon slags ventil som går till ett spjäll i insuget. men har kollat nu och spridarna öppnar inte? så funderade på om det sitter något relä för spridarna eller liknande? vore kanon om någon har en lista på alla reläers funktioner och placering. är helt värdelös på att formulera mig, så ni får ha lite överseende med detta =) | |
|
vilket/vilka relä är det som styr spridarna? Mvh Martin |
|
|
Det finns ett relä (tror DME reläet är vitt) i höger box i motorrummet vilket styr spänningsmatningen till spridarna och indirekt även bränslepumpen. Ett annat tips är vevaxelgivaren. Läste på forumet om någon som konstaterade att den givaren gav upp när den blivit varm. Han testade att slå kallt vatten över den för att kyla och fick bilen att gå en stund igen, hittade felet på det sättet. 2 användbara länkar: Länk och Länk //Göran |
|
|
Hej, låter helt klart som att det är vevaxelgivaren som har gett upp, jag åker til skroten direkt efter jag slutar så tar jag en sån och ett par nya relän :) Mvh Martin |
|
|
Hej igen,har nu bytt vevaxelgivaren och kamaxelgivaren samt det där DME-relät men hjlälpte inte, ska mäta om det kommer fram ström till reläerna imorgon. vilka relän har med bränsle att göra? Mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.