AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
874

Vad är det som fattas under min växellåda? bild finns !

So
63
Soulsoap
520i E34
Har haft problem med bromsvätske läckage och åkte till GDS hall och lyfte bilen och skulle kolla, tog bort hasplåten och till min förvåning ser jag detta Länk vad är det som fattas ? ser ju inte bra ut när det är så öppet till lådan

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Det finns gummipluggar som passar i där, men jag har sätt hur många lådor som helst som saknar dom. Det är ingen fara att köra utan, vill du ändå köpa nya heter de 23 00 1 221 853 och kostar ca 40kr styck.
So
63
Soulsoap
520i E34
jaha okey där ser man men dom 4 skruvhålen övanför hålen hör dom ihop med gummipluggarna på något sätt? sen vad är funktionen med dessa pluggar om dom nu inte är på plats är det ju väldigt öppet och logiskt skulle det ju kunna komma in mkt skit där eller? tusen tack för svaret jag köper pluggarna det känns bättre med tätt där än öppet :P
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Länk

Ja, det är ju svänghjulet och kopplingen som sitter där innanför, så centrifugalkraften ser nog till att något som mot förmodan kommer in, även kommer häftigt ut igen. Tror inte det är någon jättefara att åka utan, men känns det bättre å kläm i nya. De har inget med de andra hålen att göra vad jag kan se.
So
63
Soulsoap
520i E34
ja det känns väl bättre att trycka dit dom istället hmm okey undra va det är tillför då men borde väl vara nr 10 M8X55 i dom hålen ? är väl bara slänga i såna också eftersom det ska sitta där igentligen..
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Nja, pos.10 är bultarna som håller ihop växellådshusen. De du har bild på är nåt annat. Kanske något som används på annan bilmodell med samma låda.
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Jag hade nog låtit det vara som det är..
Det är som sagt svänghjulet som sitter där, och det är ingen fara att ha öppet.

-------
Min bil suger inte...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.