|
|
|
|---|---|
|
Mitt första inlägg på detta forum, har försökt att googla men inte riktigt hittat det jag söker. Har bytt fälgar och däck på en E92:a -07 från Run Flat däck till vanliga hederliga däck. Innan jag bytte kom jag in på mer funktioner via datorn i bilen med service och nyckelinställningar mm. Detta är komplett försvunnet nu. Kan jag på något sätt återställa det själv eller är det något BMW måste göra? Antar att det sitter en sensor någonstans som ska mäta trycket i de andra däcken men påverkar det även resten eller är det bara jag som missat nåt? /Martin | |
|
Hej. Det kan väl inte bara försvinna. Kolla i instruktionsboken, där ser du också alla inställningar du kan göra i ¨datorn¨. Normalt skall du alltid initiera däcktrycks-kontrollen då du byter däck eller fyller på luft annars fungerar den inte som den ska, står också hur i boken. Du kan även ställa in vissa automatiska inställningar i dina nycklar via datorn, te x volym på radio, belysning mm. Gör som jag, sätt dig framför ratten med boken i handen och testa allt så vet du hur det fungerar sen (trodde alla gjorde så :-) ) Mvh |
|
|
För att komma åt de funktionerna så måste bilen vara igång, men inte rullande.. De kan inte bara försvinna.. Ut och prova igen. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Jo helt ärligt så har det försvunnit hur dumt det än låter...innan jag skifta däck var jag inne och ställde om några inställningar på nyckeln. Testa även efter mina ändringar och då utan problem. Men ska prova att sätta mig med boken bakom ratten i morgon, låter ju onekligen som att jag gör nåt fel. Svårt att tro själv att det ska påverka med ett däck byte. Ta en sväng på BMW annars. Tack för svar hur som helst! |
|
| Blev orolig och var tvungen att kolla själv då jag nyss bytt däck till vanliga, men jag har tydligen behållit däckstryckvarnaren. Den gick att nollställa fortfarande, men bara innan man kört iväg. Man får även mer info om framtida servicepunkter mm innan man kör iväg. Blir bara oljenivå, status check och tider för strålkastarna kvar i farten. | |
|
Det var ju naturligtvis som Zoopåse skriver, att innan man kört iväg så får man tillgång till det jag trodde var borta...bara bläddrat igenom det under färd innan. Men men så har man lärt sig något nytt iaf :) Tack för svar /Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.