|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min blinkers indikation slutade fungera idag. Men själva blinkersen fungerar. Verkade som att bilen växlade om läget när jag körde imorse... Fläkten startade om och bakrutevärmaren hoppade igång rätt som det var och sen slutade blinkersen att fungera. Om jag vrider om nyckeln och har en blinkers i så fungerar indikationen men då slutar den aldrig. Så man kan säga att indikationen inte ändrar sig ifrån det att man startar bilen. Tror inte det är något annat fel, Värmen i bakrutan gick på när jag startade bilen (15grader varmt idag) annars inga lustigheter. Några tips på problemlösning? Bmw 330i 2002a Ska testa att göra en norsk reset med batteriet imorgon. | |
| Ja, om du med reseten menar att koppla ur batteriet, lägga ihop kablarna och vänta en halvtimme med att koppla tillbaka det så är det en bra början. Kanske du har drag monterat? Har för mig att E46:or med drag kan få hjärnsläpp med blinkersen. | |
|
Tanken var nog bara att skruva bort + kabeln. Men kanske bättre att skruva bort båda? Nej jag har ingen dragkrok. Annars hade jag förstått problemet bättre. Hade jordfel förra året i vänster bakljus men det lagade jag då sen har det aldrig varit några lustigheter förens nu. |
|
| Det räcker att ta bort pluskabeln och lägga den mot jord alternativt batteriets minuspol en sekund. Därefter vänta med att återansluta batteriet en halvtimme. Skulle inte förvåna mig om det löser problemet i detta fall. | |
| Jag hade lite ont om tid så jag skruvade bort + kabeln i 10sekunder och la på den igen och nu är allt som det ska =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.