|
|
|
|---|---|
|
Jag har upptäckt en spricka i den svarta plastinnerskärmen i hjulhuset fram på min e46 touring. Det är alltså troligen nr 8 och 11 som behöver bytas : Länk Är det svårt eller sitter delarna bara med lätt synliga skruvar? Måste jag plocka ner fler delar för att lirka in under t ex något i fronten eller måste kjolarna loss? Någon som har länk till ett mekartips eller kanske hittar bättre än jag på Länk Jag hittade inte någon beskrivning där men ni kanske hittar bättre. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
| Borde inte vara några problem att ta bort delarna med hjälp av realoem-skissen. Pos.15, expanderniten ser ut att vara av den typen utan skalle på stiftet. Då får man slå in stiftet, så det ramlar ut på baksidan. Största problemet är då att hitta dom igen. Därför kan det vara idé att skaffa några extra expandernitar. | |
|
JAg vill ju gärna att folk sak återrapportera hur det gick så här komemr sent om sider en rapport från byte av nummer 8 på realOEMskissen ovan. Det gick hyfsat enkelt. För att få in den under 11 samt under framspoilerna så krävdes lite lirkande och sedan fäststift och skruvar. Svårighetsgrad är nog bara 1 på en skala till 5. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.