|
|
|
|---|---|
|
Behöver lite hjälp med var jag ska börja felsökningen. När jag i helgen kopplade in ett släp på min 320 E46 2003a så lös vänster blinkers konstant på släpet. På bilen fungerar alla blinkers. Har provat med två släp som båda har fungerat tidigare och fortfarande fungerar på en annan bil, men på min bil så lyser vänster släpblinkers konstant. Broms, position och hela höger sida fungerar men vänster blinkers lyser fullt i normalläge och växlar mellan fullt och lite svagare när jag försöker blinka vänster. Vet inte var jag ska börja felsökningen. Någon som kan tipsa om saker att testa eller var man hittar mätpunkter i bilen? Det är fabriksmonterad avtagbar dragkrok. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om du mäter i släpvagnsuttaget för vänster blinkers på bilen och det lyser hela tiden är det förmodligen fel på Interfacet mellan bil och släpvagnskontakten (reläkontakter som hängt sig eller är brända.) Iom att bilen fungerar normalt. Gissar jag på. Eller också nån typ av kablageskada på bilen så det leder över , fukt, jordningsfel i kontakten. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Ett fel som kan ge konstiga effekter är taskig jord i bakljusen. Kolla kontakten till dessa, speciellt jordstiftet som är kraftigt underdimensionerat vilket gör att jorden söker sig andra vägar, ibland genom andra lampor. | |
|
Nu har jag hittat felet. grizzly hade helt rätt, det var jordstiftet i kontakten till vänster baklykta på bilen som var dåligt. Det stiftet har gått varmt och smält plasten i kontakten så att stiftet har glidit in en bit. Ska försöka pilla fram stiftet till rätt läge igen eller byta kontakten om jag kan hitta en ny någonstans. Tack för tipsen! |
|
|
Vanligt problem på E46! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.