|
|
|
|---|---|
| Är lite nyfiken på erfarenheter av olika däckdimensioner osv. Själv har jag nämligen köpt nya orginal 235/60-16 däck goodyear, är så nöjd med egenskaperna tyst,mjukt bra grepp dessutom ser det bra ut i mina ögon. Fyller ut hjulhusen bra ock ser rätt brett ut fram ock bak. | |
|
Finns hur många trådar som helst... Dina tre tidigare tex.. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Testa använd sökfunktionen: Länk och välj 7-serie Varsågod! |
|
|
Edit.. Slänger in även denna tråd så har vi dom samlade... Länk ;-) |
|
| Fantastiskt att man kan bli så nöjd över sina däck att man starta 3 separata trådar om det.Måste vara helt underbara däck det där,smilla! :) | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Du gjorde helt rätt val! Slängde på mina 16" istället för 18" hjulen samtliga däck är nya och av rätt dimension för modellen. 18" mer buller och lite segare att styra men helt okej 16" grymt tysta, mjuk fin styrning, men 215/65-16" är så smala så alla ojämnheter känns tydligare 18" hjulen liksom går över ojämnheter på ett annat sätt. Så jag anser att 235/60-16" utan tvekan är den bekvämaste dimensionen. Frågan är om jag behåller bilen om jag inte slänger bort 18" hjulen och skaffar mig andra 16" fälgar med 235/60-16" sommardäck på som du har :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.